تغییر رویکرد وزارت علوم از مدرک‌افزایی به مهارت‌افزایی و کارآفرینی در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و در این راستا از میان ۲۹۰ دانشگاه و موسسه، یک مرکز دانشگاهی یزد هم بین هشت مرکز که سوابقی در زمینه مهارت‌افزایی دانشجویان دارند برگزیده شد.

دانشگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مراکز علمی و دانشگاهی اشرفی اصفهانی، امام جواد علیه‌السلام یزد، ادیبان، ارومی، خاوران، سجاد، گیل و غیاث الدین جمشید کاشانی مراکز علمی هستند که در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ برای اجرای طرح مهارت‌افزایی دانشجویان انتخاب شده اند.

رئیس مؤسسه آموزش عالی امام جواد (ع) استان یزد روز یکشنبه در خصوص انتخاب این مرکز علمی از سوی وزارت علوم در طرح مهارت افزایی دانشجویان گفت: این انتخاب نتیجه سال ها تلاش مستمر و از پیامدهای فعالیت ۱۱ ساله باشگاه کارآفرینی دانشگاه به عنوان اولین باشگاه کارآفرینی دانشگاهی است که با همکاری پارک علم و فناوری یزد در سال  ۱۳۸۸ آغاز به کار کرده است.

داریوش پورسراجیان افزود: راه‌­اندازی رشته و گرایش­‌های خاص مهارتی به ویژه در حوزه هنر و علوم انسانی، ایجاد مرکز رشد در پردیس هنر و معماری و اختصاص دفاتر کار به دانشجویان و دانش‌آموخته‌ها و راه‌اندازی کارگاه تولیدی پوشاک و حضور فعال دانشجویان رشته طراحی لباس و طراحی دوخت در این مجموعه از دیگر کارهای سال‌های اخیر برای افزایش مهارت و بسترسازی اشتغال دانشجویان بوده است.

وی یادآور شد: به منظور افزایش مهارت‌های حرفه ای دانشجویان، بازدیدهای کاربینی و کارگاهی رشته­ های مختلف با همکاری شرکت های صنعتی به صورت مستمر برگزار می شود و با اتاق صنایع، معادن و بازرگانی استان نیز در خصوص مشارکت در برنامه های علمی و حرفه ای همراه با بهره ­گیری از ظرفیت دوره های کارگاهی و آموزشی تفاهم نامه امضا شده است.

پورسراجیان برگزاری رویدادهای مهارت محور در حوزه هنر با حمایت کمیسیون ملی یونسکو و ستاد توسعه فناوری­ های نرم و هویت ­ساز معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری را از دیگر اقداماتی برشمرد که زمینه ساز انتخاب این مرکز علمی برای طرح مهارت افزایی دانشجویان از سوی وزارت علوم شده است. 

در استان یزد با جمعیت حدود ۱.۲ میلیون نفر، نزدیک به ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز علمی و دانشگاهی دولتی و غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 554731

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha