چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۴
۰ نفر

گروه ورزشی: امیر قلعه‌نویی همان پایین ایستاده بود. او برای شاگردانش دست می‌زد. او اما برای رساندن خود به سکوی قهرمانی چندان شتاب نداشت.

حرکت سرمربی استقلال اما معنای خاصی داشت. چه او به خوبی می‌دانست پس از پایان بحران یک‌ساله استقلال حالا خیلی‌ها برای بالا بردن جام روی سرشان آرام و قرار ندارند.

در این بین حضور افرادی که زمانی در گفت‌وگوهای غیررسمی‌شان تأکید کرده بودند: «تا وقتی که ما هستیم، نمی‌گذاریم پای امیر به استقلال باز شود» بیش از پیش موجبات دلخوری قلعه‌نویی را فراهم می‌کرد.

شاید به همین دلیل امیر قلعه‌نویی با امتناع از رفتن روی سکوی قهرمانی قصد داشت به طور آشکار اعتراض خود را نسبت به برخی مسائل نشان دهد. او با اصرار بازیکنان بالاخره روی سکو رفت و برای هواداران دست‌هایش را تکان داد.

سابقه سفر قلعه‌نویی

این اولین واکنش امیر قلعه‌نویی بود. او پس از قهرمانی استقلال در رقابت‌های جام حذفی خطاب به خبرنگاران گفت: «این خبر را که ممکن است در استقلال نمانم، تأیید می‌کنم. هنوز در این باره تصمیم نگرفته‌ام.» تاکتیک قلعه‌نویی اما طی چند روز اخیر حرف و حدیث‌های فراوانی را باعث شده است.

با این حال نزدیکان سرمربی استقلال که توانست در مدت زمان کوتاهی هواداران دلخور تیمش را به آرامش برساند، معتقدند که قلعه‌نویی اوایل هفته آینده برای مذاکره با مسئولان باشگاه پاختاکور عازم ازبکستان خواهد شد.

البته این اولین بار نیست که ماجرای مذاکره امیر با پاختاکور مطرح می‌شود. وی قبل از پیوستن به مس کرمان نیز درباره مذاکره با پاختاکور با رسانه‌ها صحبت کرد و مدعی شد که در مراحل پایانی مذاکره با این تیم ازبکستانی است، اما پس از گذشت 2 هفته در یک گزارش جنجالی نوشته شد که مسئولان باشگاه پاختاکور مذاکره با قلعه‌نویی را تکذیب کرده‌اند. آنها گفته بودند قلعه‌نویی از باشگاه ما دیدن کرده است. البته هیچ‌گاه اصل این موضوع برای رسانه‌ها مشخص نشد.

واکنش امیر قلعه‌نویی نیز در نوع خود جالب‌توجه بود. وی با اشاره به پیغام اینترنتی مسئولان باشگاه در مقام پاسخگویی برآمد.

قلعه‌نویی، امروز به ازبکستان می‌رود

طبق آخرین اخبار، امیر قلعه‌نویی جهت مذاکره با مسئولان باشگاه پاختاکور امروز عازم ازبکستان می‌شود تا روز شنبه یکی از بازی‌های پاختاکور را از نزدیک ببیند. با این حال سفر او به ازبکستان به هیچ‌وجه به معنی عقد قرارداد با پاختاکور نیست.

قلعه‌نویی به خصوص در شرایط فعلی استقلال را ترک نخواهد کرد. چه وقتی به مقایسه شرایط دو تیم استقلال و پاختاکور می‌پردازد با وجود امکانات فراوان باشگاه ازبکستانی فعالیت در مجموعه آبی‌های پایتخت را ترجیح می‌دهد.

امیر برای کار کردن در استقلال دیگر مانعی پیش‌روی خود نمی‌بیند. به دنبال یک عنوان قهرمانی در جام حذفی دیگر نه از فشارهای رسانه‌ای خبری هست و نه از آلترناتیوهای سنتی که در لیگ هفتم کارنامه موجهی از خود ارائه نکردند.

قلعه‌نویی: مشکلی با فتح‌الله‌زاده ندارم

امیر قلعه‌نویی که این روزها گفته می‌شود به دلیل پاره‌ای از اختلافاتش با علی فتح‌الله‌زاده قصد ندارد فصل آینده را با استقلال سپری کند در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود تأکید می‌کند: «تکذیب می‌کنم. من هیچ مشکلی با فتح‌الله‌زاده ندارم.در فصلی که گذشت خیلی‌ها برای استقلال زحمت کشیدند و من نمی‌خواهم زحمت‌های دیگران را نادیده بگیرم.»

وی ادامه می‌دهد: «زمانی با علی فتح‌الله‌زاده اختلاف‌نظر داشتم اما حالا به هیچ‌وجه فکرم را به این مسائل مشغول نمی‌کنم. ما کارهای مهمتری داریم که باید آنها را انجام دهیم. وقتی فتح‌الله‌زاده با من تماس گرفت و با کمال میل قبول کردم که به استقلال برگردم. حالا هم فتح‌الله زاده باشد در استقلال می‌مانم.»

قلعه‌نویی ضمن اشاره به حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا تأکید می‌کند: «هواداران ما سربلند شدند. من از این بابت خوشحالم. اگر روی سکو نرفتم به این دلیل بود که اعتقاد داشتم قهرمان واقعی همان هوادارانی هستند که در قبال یک فصل ناکامی، صبوری به خرج دادند.»

سرمربی استقلال در آخرین واکنش خود نسبت به ادامه فعالیتش در فوتبال ایران می‌گوید: «با استقلال هیچ مشکلی ندارم. نه با استقلال و نه با هیچ شخص خاصی، اما من با  وجود اینکه مسئولان باشگاه پاختاکور 3 بار به ازبکستان دعوتم کردند، نتوانستم پاسخ محبت‌شان را بدهم.

به همین دلیل قصدم از این سفر یک ملاقات ساده است وگرنه که با اطمینان می‌گویم با افتخار در استقلال می‌مانم.»وی درباره احتمال تغییرات مدیریتی در باشگاه استقلال گفت: «فعلاً به هیچ‌چیز دیگر جز موفقیت استقلال فکر نمی‌کنم.»

خارج شدن 8 بازیکن از لیست استقلال

در حالی که رسانه‌ها درباره اخراجی‌های استقلال در فصل آینده گمانه‌های مختلفی را مطرح می‌کنند یک منبع آگاه در این خصوص تأکید می‌کند: «8 بازیکن به زودی از لیست استقلال خط می‌خورند.»

این منبع آگاه از اشکان نامداری، سعید لطفی، محمد نوازی، سعید بیات، نادعلی، حسین کوشکی، حمید شفیعی و احمد خذیراوی به عنوان بازیکنانی نام می‌برد که در استقلال فصل آینده حضور نخواهند داشت.

این در حالی است که قلعه‌نویی در گفت‌وگویی غیررسمی نام 9 بازیکن مدنظر خود را بر زبان آورده است. گویا سرمربی استقلال در پست هافبک قصد دارد خسرو حیدری، احمد آل‌نعمه، جان‌واریو، حسین کاظمی و مازیار زارع را جذب کند. قلعه‌نویی همچنین علاقه خاصی به سیاوش اکبرپور دارد.

این بازیکن که زمزمه مذاکراتش با باشگاه پرسپولیس تا یکی، دو هفته پیش نقل محافل خبری بود گویا در تازه‌ترین تصمیم خود تمایل دارد فصل آینده استقلال را همراهی کند.

ابراهیم توره، دیگر گزینه‌ای است که قلعه‌نویی اصرار به جذب او دارد اما در خط دفاع به نظر نمی‌رسد با حضور مدافعانی همچون بیژن کوشکی، امیرحسین صادقی، پیروز قربانی و مهدی امیرآبادی استقلال به فکر جذب بازیکن باشد.

هرچند که از هادی شکوری به عنوان مدافع مورد علاقه سرمربی استقلال نام می‌برند. علاوه بر این بازیکنان استقلال در اندیشه جذب یک دروازه‌بان هم خواهد بود.

آخرین خبرها حاکی از آن است که اردوی استقلال طبق خواسته امیر قلعه‌نویی در یکی از کشورهای آلمان یا ترکیه برگزار خواهد شد. وی در حالی عازم ازبکستان می‌شود که بحث حضورش در استقلال تهران قطعی به نظر می‌رسد.

کد خبر 55465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز