مجموع نظرات: ۲
یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
۰ نفر

یک توصیه مکرر در دوران کرونا ماسک زدن در فضاهای عمومی است و ثابت شده است ماسک زدن به کاهش انتشار ویروس در جامعه کمک می‌کند، اما آیا ممکن است ماسک زدن در خانه هم لازم شود.

mask

پاسخ این است که در برخی از موقعیت‌ها ممکن است مجبور باشید در خانه هم ماسک بزنید.

اگر با اعضای دیگر خانوارتان در یک جا زندگی می‌کنید و دچار علائم کرونا مانند تب، سرفه، اسهال، خستگی و درد عضلانی شده‌اید، باید در خانه هم ماسک بزنید.

در چنین مواردی حتی اگر بعدا معلوم شود که علائمتان مربوط به سرماخوردگی یا آنفلوانزا بوده است، نه کووید-۱۹، باید علاوه بر ماسک زدن، خودتان را در یک اتاق جداگانه ایزوله و سایر احتیاطات بهداشتی برای جلوگیری از انتقال ویروس به دیگران را رعایت کنید.

همچنین اگر علامتی ندارید، اما فردی که با شما زندگی نمی‌کند، قرار است به خانه‌تان بیاید، باید ماسک بزنید. این فرد ممکن است از اعضای خانواده یا دوستانتان باشد که در جایی دیگر زندگی می‌کند.

برای مثال، اگر برای نظافت یا تعمیرات کسی قرار است به خانه‌تان بیاید، باید هنگامی که آن فرد در خانه‌تان مشغول کار است باید خودتان و سایر اعضای خانوارتان ماسک بزنید. ماسک زدن در این موارد دو هدف دارد، یکی اینکه مانع از انتشار ذرات تنفسی احتمالا حاوی ویروس از هر فردی به درون هوا شود، دوم اینکه تا حدودی از استنشاق قطرک‌های آلوده در هوا جلوگیری کند. اگر در چنین مواردی همه ماسک بزنند و فاصله دست کم ۲ متری از رعایت کنند، خطر استنشاق و انتقال ویروس در همه افراد حاضر در خانه کاهش می‌یابد.

موقعیت بسیار دیگری وجود دارند که ماسک زدن همه افراد حاضر در خانه ضروری می‌کنند، مثلا اگر یک عضو خانواده تازه از یک سفر کاری برگشته است یا اینکه یکی از افراد خانوارتان هنگام بیرون رفتن توصیه به ماسک زدن را رعایت نمی‌کند.

با رعایت بیشترین احتیاطات و ماسک زدن در خانه در موارد  ضروی می‌توانید هم خودتان و هم سایر اعضای خانوارتان را ایمن نگهدارید.

کد خبر 554640

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha