نایب‌رئیس انجمن داروسازان ایران درخصوص نبود واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها و نگرانی مردم بابت از دست رفتن زمان موثر برای تزریق این واکسن توضیح داد.

واكسن آنفلوآنزا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سید علی فاطمی نایب رئیس انجمن داروسازان ایران به تشریح وضعیت توزیع واکسن آنفلوآنزا در سطح داروخانه‌های کشور اشاره کرد و گفت: شرکت‌های پخش برای واکسن آنفلوآنزا از داروخانه‌ها سفارش نگرفته‌اند، یعنی اینکه فعلا واکسن نیامده است.

وی با تاکید بر تلاش‌های وزارت بهداشت برای وارد کردن محموله‌های جدید واکسن آنفلوآنزا گفت: مردم نگران از دست رفتن زمان تزریق واکسن آنفلوانزا نباشند، هنوز فرصت هست.

فاطمی با عنوان این مطلب که زمان مناسب تزریق واکسن آنفلوآنزا از ۱۰ شهریور تا ۱۰ آبان است، ادامه داد: البته واکسن آنفلوآنزا را می‌توان در زمستان هم تزریق کرد.

نایب‌رئیس انجمن داروسازان ایران در توضیح این ادعا گفت: بنده بر اساس اطلاعات علمی که پیرامون اثربخشی این واکسن در آمریکا منتشر شده است، می گویم که تا دی ماه نیز می‌توان این واکسن را زد.

فاطمی افزود: امیدواریم مشکلات پیش روی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در مسیر تأمین واکسن آنفلوآنزا حل شود، تا هرچه زودتر شاهد توزیع آنها در داروخانه‌ها باشیم.

کد خبر 554579

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha