معاون کل وزارت بهداشت درباره تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های اولویت‌دار و احتمال قاچاق این واکسن توضیحاتی ارائه کرد.

واکسن آنفلوآنزا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت درباره عدم تزریق واکسن در خانه‌های بهداشت برای برخی زنان باردار و بیماران گفت: واکسن‌هایی که در حال حاضر برای گروه‌های اولویت‌دار در نظر گرفته شده، برای افرادی است که از قبل در سامانه «سیب» تعریف شده‌اند و بیماری آنها هم ثبت شده است. مانند بیماران دیالیزی، صعب‌العلاج، بیماران خاص و زنان بارداری که پرونده دارند.

وی ادامه داد: افرادی که برای آنها تزریق صورت نمی‌گیرد اما مشمول این بیماری‌ها هستند، باید ابتدا در خانه بهداشت محل سکونت خود تشکیل پرونده دهند و پس از بررسی پرونده به تدریج که واکسن توزیع می‌شود، برای این افراد هم تزریق  واکسن انجام خواهد شد. 

حریرچی گفت: در حال حاضر برای یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانم باردار این واکسن را پیش‌بینی کرده‌ایم که از همین طریق توزیع خواهد شد. 

معاون کل وزارت بهداشت درباره اظهارات معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی که اعلام کرده بود معتادان متجاهر و افرادی که به این معتادان خدمات ارائه می‌دهند از لیست تزریق واکسن آنفلوآنزا جا مانده‌اند، گفت: برای بیماران خاص و افرادی که باید برای آنها واکسن تزریق شود، کمیته علمی تشکیل شده است و براساس اعلام این کمیته براساس اولویت‌بندی و برنامه‌ای که داریم به محض ورود واکسن برای آنها هم تزریق انجام خواهد شد.   

وی درباره اینکه گفته می‌شود واکسن آنفلوآنزا از کشور قاچاق می‌شود، گفت: درکل دارو و واکسن به دلیل اینکه در کشور ما با قیمت ارزان توزیع می شود، احتمال قاچاق آن وجود دارد، اما در حال حاضر واکسنی که ما توزیع می‌کنیم، به این صورت است که در مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت تزریق انجام می‌شود و واکسن به کسی تحویل داده نمی‌شود. 

معاون کل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در مرحله بعد که واکسن برای افراد بالای ۶۵ سال توزیع می‌شود، در داروخانه با ارائه کارت ملی توزیع انجام می‌شود و ممکن است آن موقع فردی با دریافت واکسن خود مرتکب تخلفی شود، اما چون توزیع واکسن در داروخانه‌ها با ثبت کد ملی و کد واکسن در سامانه تیکت است، احتمال قاچاق آن کم است.  

کد خبر 554104

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha