معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران یکی از بزرگترین اقدامات شهرداری را ایمن کردن پایتخت در برابر سیل عنوان کرد و گفت: بودجه این کار از ابتدای مدیریت کنونی شهر تاکنون بیش از ۲ برابر شده است.

آبگرفتگي ميدان آزادي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، صفا صبوری دیلمی در این باره افزود: ایمن کردن تهران در برابر سیل در دوره کنونی مدیریت شهری با جدیت پیگیری شد و بودجه مصوب شورای شهر برای این کار از ۸۴ میلیارد تومان در سال ۹۶ به ۱۹۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافت.

وی با تاکید بر اینکه هفت رودخانه وارد تهران می‌شود، ادامه داد: شهرداری تهران عملیات گسترده‌ای در زیر و روی زمین برای مقابله با سیل احتمالی انجام می‌دهد. سه پل ماشین‌رو از سال گذشته تا کنون در تهران برای جلوگیری از سیل احتمالی جمع‌آوری شده تا درصد خطر کمتر شود و این موضوع در ۱۰ نقطه دیگر نیز دنبال می‌شود؛ یعنی گلوگاه‌هایی که ایجاد سیل می‌کند را جمع می‌کنیم و آب را عبور می‌دهیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: ۵۳۰ کیلومتر مسیل آب در تهران داریم و باید ۱۷۰ کیلومتر دیگر نیز ساخته شود اما اگر این مسیل‌ها تکمیل نشود، حادثه‌ای شبیه سیل شیراز یا سیل ۶۶ تهران دور از انتظار نخواهد بود.

صبوری یادآور شد: با وجود بارندگی‌های ۲ سال اخیر و رودخانه‌هایی که در تهران وجود دارد، خوشبختانه حادثه‌ای در پایتخت نداشتیم زیرا لایروبی خوبی در این مسیل‌ها انجام شده است.

وی همچنین از اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای جمع‌آوری آب‌های سطحی خبر داد و اضافه کرد: میدان آزادی تهران در مواقع بارندگی به استخری شباهت پیدا می‌کند اما لوله‌گذاری آن در حال انجام است و تا دهه فجر پایان پیدا می‌کند و این مشکل برای همیشه حل می‌شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه اگر با همین سرعت کار کنیم، طرح جامع جمع‌آوری آب‌های سطحی تهران طی پنج سال آینده تکمیل می‌شود، خاطرنشان کرد: این شبکه در مناطق ۵ و ۲۱ و ۲۲ ناقص است و ما بیشتر تلاش‌مان را در این محدوده متمرکز کرده‌ایم.

کد خبر 554439

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha