عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت بعضاً سوءاستفاده‌هایی از بازار بورس به نفع خودش دارد که به زودی مجلس تصمیمات جدی برای ساماندهی این بازار اتخاذ می‌کند.

حاجی دلیگانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حسینعلی حاجی‌دلیگانی با اشاره به اقدامات مجلس برای ساماندهی بازار بورس اظهار کرد: در مجلس اقدامات خوبی برای بهبود بازار بورس انجام و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی زوایای مختلف بازار بورس را مورد بررسی و خلأها و نقاط ضعف آن را شناسایی کرده است اما با وجود این، هنوز در مدیریت بازار بورس مشکلاتی وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته دیگری که در این زمینه وجود دارد، آن است که دولت در برخی از مقاطع از بازار بورس به نفع خودش سوءاستفاده می‌کند.

حاجی‌دلیگانی افزود: زمانی که دولت می‌خواهد سهام خودش را به فروش برساند، با همکاری برخی از سهامداران عمده قیمت آن سهام را افزایش می‌دهد و زمانی که سهام خود را عرضه کرد و به فروش رساند، بازار را رها می‌کند تا قیمت‌ها سقوط کند.

وی گفت: در واقع از این طریق، دولت سهام‌های خودش را با قیمت گزافی به فروش می‌رساند اما مردم که این سهام‌ها را خریداری می‌کنند، دچار ضرر و زیان می‌شوند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه دولت بازار بورس را کاملاً رها کرده است، اظهار کرد: مجلس جلساتی را برای ساماندهی بازار بورس برگزار کرد اما اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند، مجلس به زودی تصمیمات جدی‌تری برای ساماندهی بازار بورس اتخاذ می‌کند.

کد خبر 554246

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha