کتاب «تاریخ سیاسی جهان (روایت سه هزار سال جنگ و صلح)» نوشته جاناتان هولسگ با ترجمه محسن عسکری جهقی توسط انتشارات نگاه منتشر و راهی بازار نشر شد.

تاریخ سیاسی جهان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، در این‌کتاب تاریخ جنگ‌ها و صلح‌ها از عصر آهن تا امروز کاویده شده و دیپلماسی و سیاست‌ورزی‌ها در دوره‌های مختلف تاریخیِ بازه زمانی مورد اشاره مورد بررسی قرار گرفته‌اند. جاناتان هولسگ نویسنده این‌کتاب در مسیر بررسی‌های خود، تاریخ را به قدرت‌های جدا از یکدیگر تقسیم نکرده و تلاش داشته برهم‌کنش قدرت‌های سیاسی را در حکم سازهای یک ارکستر بزرگ ببیند.

یکی از مسائل مهمی که نویسنده کتاب «تاریخ سیاسی جهان» به آن پرداخته این است که چرا مغولان از رفتن به اروپای غربی منصرف شده و دامنه حملاتشان فقط تا اروپای شرقی رسید؟ آیا اگر با همان توانی که آسیا و اروپای شرقی را نابود کردند، به اروپای غربی هم حمله می‌کردند، جریان رنسانس می‌توانست شکل بگیرد؟ چگونگی به‌هم‌ریختن توازن قدرت‌های اروپایی در پی سقوط امپراتوری روم هم از دیگر مسائل مورد بررسی نویسنده کتاب «تاریخ  سیاسی جهان» است.

از دیگر موضوعات و سوالات مهم جاناتان هولسگ در کتاب پیش‌رو، بررسی تاثیرات خلافت اسلامی بر دیگر قدرت‌های جهان معاصرش است. به تبع این‌مساله، مسائل دیگری چون این‌موضوع هم در کتاب موردنظر بررسی شده‌اند: امپراتوری عثمانی، نقشه سیاسی جهان را چگونه تغییر داد؟

«تاریخ سیاسی جهان» در ۶۷۲ صفحه و قیمت ۹۷ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

کد خبر 554168

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha