چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: میگل انخل موراتینوس اعلام کرد: مرحله جدیدی از روابط میان اسپانیا و ونزوئلا آغاز خواهد شد.

به نوشته ال موندو، وزیر امورخارجه اسپانیا ضمن بیان مطلب فوق افزود:مناقشه دیپلماتیکی که طی ماه‌های اخیر روابط اسپانیا و ونزوئلا را تحت تاثیر خود قرار داده بود به پایان رسیده است.

موراتینوس پس از دیدار با هوگو چاوز در کاخ ریاست جمهوری میرافلورس بر ضروری بودن این دیدار تاکید کرد و گفت: این ملاقات دور جدیدی از روابط میان اسپانیا و ونزوئلا را رقم خواهد زد.

رییس دستگاه دیپلماسی اسپانیا سپس با اشاره به مشاجره لفظی میان پادشاه اسپانیا و هوگو چاوز در جریان اجلاس کشور‌های ایبروامریکن  در سال 2007  و دیداری که اخیرا میان سران اسپانیا و ونزوئلا در حاشیه پنجمین اجلاس آمریکایی انجام گرفت، گفت: ما اکنون  صفحه سوءتفاهماتی را که هیچ یک به دنبال آن نبودیم، تورق کرده‌ایم. [اولین دیدار سران اسپانیا و ونزوئلا پس از مناقشه]

موراتینوس در دیدار با هوگو چاوز در کاخ میرافلورس

موراتینوس ضمن طولانی ، مثمر ثمر و مثبت توصیف کردن دیدار خود با رییس جمهوری ونزوئلا گفت:از هم اکنون برنامه گسترده‌ای برای ارتباطات در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری ترسیم خواهیم کرد.

وزیر امورخارجه اسپانیا اسپانیا همچنین گفت که هوگو چاوز می‌تواند در آینده‌ای نزدیک از اسپانیا و نمایشگاه بین‌المللی ساراگوسا دیدن کند.

موراتینوس در پاسخ به سوءال خبرنگاری درباره خبر پیدا شدن اسنادی مبنی بر همکاری میان فارک و اتا گفت:"به هیچ مورد خاصی در این زمینه برنخوردیم."موراتینوس افزود: اطلاعاتی در این باره از سوی وزارت امورخارجه کلمبیا به منتقل شده که در حال بررسی آن‌ها هستیم، اما ما تا کنون در این اسناد مورد خاصی را مشاهده نکرده‌ایم.[اسپانیا درباره ارتباط اتا و فارک تحقیق می‌کند]

پیش از دیدار با رییس جمهوری ونزوئلا، موراتینوس همچنین با نیکلاس مادورو همتای ونزوئلایی خود به مدت سه ساعت در مقر وزارت امورخارجه این کشور دیدار کرد و دو طرف در این ملاقات روابط دو جانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

پس از پایان سفر وزیر امورخارجه اسپانیا، وزارت امورخارجه ونزوئلا با صدور بیانیه‌ایی اعلام کرد که دیدار میگل انخل موراتینوس را به عنوان گامی به جلو برای برقراری مجدد روابط میان دو دولت مادرید و کاراکاس ارزیابی می‌کند.

روزنامه ال موندو در پایان این گزارش نوشت: وزیر امورخارجه اسپانیا پس از دیدار با مقامات ونزوئلایی عازم کلمبیا می‌شود و در این کشور با الوارو اوریبه رییس جمهوری در شهر کالی ملاقات و سپس با فرناندو اراوخو همتای کلمبیایی خود در بوگوتا دیدار خواهد کرد

کد خبر 55403

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز