کلینت ایستوود و جیمز کامرون و مارتین اسکورسیزی، سه فیلمساز بزرگ و برنده اسکار به جمع سینماگرانی پیوستند که با امضای یک نامه سرگشاده از آینده سینما در زمانه کرونا ابراز نگرانی کرده و خواستار حمایت بیشتر از سینماداران شده‌اند.

تعطيلي سينماها در آمريكا به دليل شيوع كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، نامه سینماگران بزرگ و سرشناس آمریکا خطاب به سران سنا و مجلس نمایندگان روز چهارشنبه منتشر شد و در بخش‌هایی از آن آمده است: «ویروس فراگیر کرونا ضربه‌ای مرگبار به سالن‌های نمایش وارد آورده و سینما بدون کمک‌های مالی نمی‌تواند برابر این ویروس و پیامدهای آن تاب بیاورد.»

بیش از ۷۰ کارگردان و تهیه‌کننده و اعضای اتحادیه ملی سینماداران، انجمن تصاویر متحرک و انجمن صنفی کارگردانان آمریکا این نامه را امضا کرده و در آن نسبت به پیامدهای تعطیل شدن سینماهای از میانه‌های ماه مارس هشدار داده‌اند. با وجود بازگشایی نسبی برخی سینماهای زنجیره‌ای آن هم با ظرفیت محدود، بسیاری از سالن‌های نمایش در دو منطقه بسیار مهم لس‌آنجلس و نیویورک در شرق و غرب آمریکا همچنان تعطیل هستند.

در بخش دیگر نامه هشدارآمیز بزرگان سینمای آمریکا چنین آمده است: «تقریبا ۶۹ درصد از شرکت‌های کوچک و متوسط فعال در عرصه نمایش فیلم بدون کمک مالی دولت در آینده نزدیک اعلام ورشکستگی می‌کنند یا برای همیشه تعطیل می‌شوند. سینما صنعتی مهم است و بهترین استعدادها و نوآوری‌های آمریکایی را نمایش می‌دهد اما در این شرایط همه‌گیری ویروس کرونا همه ما نگران آینده سینما و نیروهای آن هستیم.»

تقریبا تمام تلاش‌ها برای کشاندن پای مردم به سینما در زمانه شیوع کرونا به شکست انجامیده و بسیاری از استودیوها زمان اکران فیلم‌های مهم و پرامید خود را به سال آینده موکول کرده‌اند. امضاکنندگان نامه از سیاستمداران آمریکایی خواسته‌اند بخشی از بودجه دوران بحران کرونا را به سینماها اختصاص دهند یا طرحی تازه برای کمک به صنعت سینما تدارک ببینند.

کد خبر 553944

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha