مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد قطعی‌های مکرر برق در شهر تهران و تاثیر آن بر خاموشی چراغ های راهنمایی و رانندگی و ایجاد ترافیک در حال مذاکره با وزارت نیرو است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد قطعی‌های مکرر برق در شهر تهران و تاثیر آن بر خاموشی چراغ های راهنمایی و رانندگی و ایجاد ترافیک گفت: در حال مذاکراتی از طریق شورای شهر تهران با وزارت نیرو هستیم تا چراغ‌های راهنمایی تقاطع‌ها که بسیار اضطراری هستند مشمول قطعی برق نشوند و این چراغ‌ها برق اختصاصی داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران مهندس سید جعفر تشکری هاشمی گفت: در مقابل این درخواست اعلام آمادگی کردیم به جای لامپ‌های معمولی چراغ‌های راهنمایی که پر مصرف هستند از لامپ‌هاLED  (کم مصرف) استفاده کنیم که این کار می‌تواند مصرف برق چراغ راهنمایی تقاطع‌ها را 80 درصد کاهش دهد.

وی با ابراز امیدواری از تمهیدات شرکت برق برای تامین برق اختصاصی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی گفت: هرچند خاموش شدن برق یک تقاطع می‌تواند درصدی در کاهش مصرف برق تاثیر داشته باشد اما خسارات ناشی از ترافیک آن مانند اتلاف وقت شهروندان، مصرف سوخت و انرژی بیشتر، امکان تصادف و مشکل در مدیریت شهری صدها برابر منافع حاصل از این کار است.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: از آنجا که خاموشی‌ها و زمان قطع برق برایمان قابل پیش بینی نیست و از جدول زمان بندی‌ها خبر نداریم نمی‌توانیم با وجود بزرگی شهر بر سر تمام تقاطع‌ها مامور راهنمایی و رانندگی قرار دهیم، به همین دلیل با قطعی برق بسیاری از تقاطع‌ها دچار اختلال می شوند.

وی افزود: در تقاطع‌هایی که ماموران راهنمایی و رانندگی نیز حضور دارند گاه شاهد ایجاد اختلال و سنیگن شدن ترافیک هستیم.

مهندس تشکری هاشمی تاکید کرد: به موازات مذاکرات در حال انجام جهت فراهم کردن برق اختصاصی برای چراغ‌های راهنمایی، تقاطع‌های مهم شهر به UPS (منبع برق ذخیره سازی شده) مجهز می‌شوند تا بر این اساس در ساعات پیک در صورت قطعی برق این تقاطع‌ها با مشکل مواجه نشوند.

کد خبر 55394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز