چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بر اساس تحقیقات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، یکی از عمده دلایل عدم جذب توریسم در تهران، آلودگی هواست.

مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست گفت: اقتصاد محیط زیست مقوله جدیدی است که با گذر زمان و به دنبال تفکر توسعه پایدار در نظام‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد و محیط زیست در کنار هم قرار گرفتند.

محمد هادی حیدرزاده در چهارمین کارگاه آموزشی اقتصاد محیط زیست با رویکرد توسعه پایدار‌، گفت: بهبود وضعیت اقتصاد در نهایت به بهبود وضعیت محیط زیست منجر می‌شود و در شهرداری تهران نیز این موضوع از مباحث قابل اهمیت است.

حیدرزاده، جذب گردشگر و کسب درآمد از طریق بالا بردن قابلیت‌های تفرج گاهی را از نتایج اقتصاد محیط زیست عنوان کرد و گفت: بر اساس تحقیقات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، آلودگی هوای تهران و پایین بودن شاخص‌های زیست محیطی از دلایل عمده عدم جذب توریسم و کسب درآمد از این راه است.

مشاور شهردار تهران با تاکید بر در نظر گرفتن هزینه‌های زیست محیطی در همه حوزه‌های شهرداری، تصریح کرد: شهرداری تهران به طور جدی در برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی باید هزینه‌های زیست محیطی را در نظر بگیرد، چرا که مثلا موضوعی مانند آلودگی هوا و تبعاتی چون بیماری و درمان آن می‌تواند هزینه‌های اقتصادی زیادی را به دنبال داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: 80 درصد ماموریت‌های مدیریت شهری جنبه زیست محیطی دارد و توجه اقتصادی به این موضوع بسیار مهم است.

حیدرزاده در ادامه افزود: اگر در اجرای پروژه‌ها دیدگاه زیست محیطی حاکم باشد، برنامه‌ریزی اقتصادی برای هر پروژه، به جای آن که هزینه باشد، سرمایه گذاری است و کاهش هزینه‌های میان مدت و بلند مدت را به دنبال خواهد داشت.

هم چنین در این مراسم، دکتر رجب زاده، معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست نیز حفاظت از محیط زیست را یک وظیفه همگانی دانست و گفت: وظایف محیط زیست و شهرداری بسیار به هم نزدیک است و در این کارگاه سعی داریم تا به منظور پیدا کردن زبانی مشترک با مفاهیم اقتصادی برای مفاهیم زیست محیطی ارزش گذاری کنیم.

کد خبر 55392

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز