گروه شهری: 135 توراپراتور بزرگ دنیا از 46کشور از 4 تا 8 آذرماه در تهران گرد هم می‌آیند تا در تعامل با تورگردانان ایرانی نخستین همایش بین‌المللی تورگردانان خارجی را در پایتخت و جزیره کیش رقم بزنند.

این گردهمایی در حالی برگزار می‌شود که برای نخستین‌بار ، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به‌عنوان سیاستگذار و بخش خصوصی به‌عنوان مجری و تقبل‌کننده همه هزینه‌ها در اجرای همایشی وارد کار شده‌اند.

به گزارش همشهری، برنامه‌ریزی برای این همایش از 9 ماه قبل صورت گرفته و قرار است در آن 13 دفتر نمایندگی کشورمان در سایر کشورها نیز حاضر باشند.

همچنین علاوه بر 16تور  اپراتور بزرگ آمریکایی که در این همایش شرکت می‌کنند، نمایندگان سازمان‌های تخصصی گردشگری از جمله سازمان جهانی جهانگردی، یونسکو، یوفتا و سازمان‌های تخصصی کشورهای مختلف همراه مدیران دفاتر اطلاع‌رسانی ایران در کشورهای خارجی در این همایش حضور خواهند داشت.

محمدشریف ملک‌زاده، معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دراین‌باره در جمع خبرنگاران گفت: « از میان 185 تقاضای ورود به ایران برای شرکت در این همایش، به‌دلیل بالا ‌بودن تعداد تقاضاها، 135 تورگردان بزرگ را از کشورهای مختلف از جمله چین، ژاپن، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، انگلستان، پرتغال، اتریش، ارمنستان، آفریقای جنوبی، لهستان، مجارستان، یونان، آمریکا و... انتخاب کردیم.»

وی همچنین درباره نحوه صدور روادید برای تورگردانان توضیح داد: درباره‌ صدور روادید الکترونیکی برای اتباع خارجی، به‌ویژه گردشگران خارجی و به‌خصوص گردشگران انگلیسی و آمریکایی باید توضیح دهم معاون کنسولی وزارت امور خارجه تأکید کرده است که تا دهه‌ فجر در همه فرودگاه‌های بین‌المللی کشور صدور روادید الکترونیکی امکان‌پذیر است.

درباره‌ گردشگران انگلیسی و آمریکایی و فعالیت تورگردان‌های این کشورها نیز قطعا با همکاری وزارت امور خارجه مشکلی وجود نخواهد داشت.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دعوت‌شدگانی که در این همایش شرکت می‌کنند همگی 4 مولفه مهم را دارا بوده‌اند به این ترتیب که بایستی همگی تورگردان باشند، در کار تورگردانی عمده فروش بوده، در کشور خود در زمینه تور خارجی فعال باشند و تا به حال نیز به ایران سفر نکرده باشند.

ابراهیم پورفرج، رئیس انجمن تخصصی تورگردان‌های ایران نیز در جمع خبرنگاران گفت: در این همایش، علاوه بر بازدید از کیش، اصفهان و شیراز، کارگاهی با حضور بخش‌ خصوصی گردشگری داخلی با تورگردان‌های خارجی برای ارتباط و تعامل برگزار می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: اطلاعات مختلف گردشگری کشور همراه بسته‌های تهیه‌شده بخش خصوصی از آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی در اختیار همه میهمانان قرار می‌گیرد و جامعه تخصصی تورگردان‌ها پس از برگزاری همایش با ارزیابی فرم‌های تکمیل‌شده از سوی میهمانان، چگونگی ارتباط یا فروش محصولات گردشگری کشور را پیگیری خواهد کرد.

پورفرج با بیان اینکه ورود تورهای خارجی به کشور امسال با 25 درصد رشد مواجه بوده است، افزود: خوشبختانه توانسته‌ایم این میزان رشد را در طول سال ثابت نگه‌داریم و کمترین کنسلی تور را داشته باشیم و بازارهای گردشگری ایتالیا که پس از حادثه 11 سپتامبر 70 تا 80 درصد رکود داشتند، امسال بالای 50‌ درصد ورودی به ایران داشته‌اند.

محمدعلی واقفی، عضو هیأت‌مدیره‌ جامعه‌تورگردانان ایران نیز در این‌باره توضیح داد: در این همایش تلاش شده است، از افرادی به‌عنوان سخنران دعوت شود که جزو فعالان حرفه‌ای گردشگری باشند و تجربه سفر به ایران را داشته و در مجامع جهانی نیز مرجع باشند و تأثیر این همایش کمتر از برگزاری یک نمایشگاه بین‌المللی در ایران نیست و تعاملی که میان تورگردانان ایرانی و خارجی برقرار می‌شود، بسیار اهمیت دارد.

محمود بنکدارنیا، عضو هیأت‌مدیره جامعه تورگردانان ایران نیز گفت: تورگردانانی که در ایران حاضر می‌شوند از 40 کشور دنیا و از سراسر جهان بوده و جمعیتی بیش از 100 کارشناس را شامل می‌شوند.

به گزارش همشهری، هدف از برگزاری این همایش معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری ایران به تورگردان‌های بزرگ جهان است و برگزاری آن برای نخستین‌بار صورت می‌گیرد.

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری درباره هدف از برپایی این همایش عنوان کرد:« هدف از برگزاری این همایش معرفی سیاست‌های ایران درباره‌‌ صنعت گردشگری و آشنا‌ کردن تورگردانان بزرگ جهان با ظرفیت‌ها و توانمندی‌ ایران بوده و تلاش برای معرفی ایران به‌عنوان یک مقصد جدید و امن گردشگری، فراهم کردن فرصت تعامل و همکاری بخش خصوصی گردشگری ایران با کشورهای جهان از دیگر اهداف پیش‌بینی‌شده برای برگزاری این همایش‌اند.

کد خبر 69017

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز