نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: تداوم وضعیت قرمز شیوع کرونا در البرز، ضرورت اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای را ایجاد کرد که اگر مردم همراهی نکنند و شرایط بهتر نشود محدودیت‌های سختگیرانه تری اجرایی می‌شود.

عزیزاله شهبازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عزیزاله شهبازی در خصوص اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای برای جلوگیری از شیوع کرونا افزود: اکنون البرز در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد.

وی با بیان اینکه محورهای مواصلاتی البرز حلقه اتصال ۱۴ استان کشور است، ادامه داد: البرز متراکم ترین استان کشور است و در فصل تابستان نیز شاهد تردد بالای مسافران از سراسر کشور، از راه‌های این استان بودیم.

شهبازی گفت: در موج اول شیوع کرونا البرز برخلاف استان‌های همجوار با همراهی مردم و تلاش‌های کادر پزشکی و مجموعه مسئولان مربوطه در بحران و وضعیت قرمز قرار نگرفت.

وی افزود: ولی اکنون این استان به‌واسطه حجم بالای تردد و تبادل روزانه جمعیت بین استانی در وضعیت قرمز قرار دارد و بیش از ۶۰۰ نفر در بیمارستان های استان به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند.

استاندار البرز اضافه کرد: هزار تخت بیمارستانی در البرز برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده و تخت‌های نقاهتگاهی نیز برای اتصال به شبکه درمان پیش‌بینی شده است.

وی گفت: درخواست‌های البرز برای اعمال محدودیت‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا به ستاد ملی مقابله با کرونا رسید و پس از موافقت وزیر محترم کشور و وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از امروز اجرایی می شود.

شهبازی افزود: تدابیری اندیشیده شده که هماهنگی های لازم برای اعمال تعطیلی پنجشنبه‌ها در البرز از هفته آینده انجام شود که در صورت موافقت ستاد ملی اجرایی می‌شود.

وی گفت: برنامه ریزی شد که رستوران‌های بین راهی از دهم مهر توسط اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان، کنترل و نظارت جدی شوند و رستوران‌های داخل شهری نیز فقط به صورت بیرون بر خدمات ارائه دهند.

کد خبر 553893

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha