سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد یک روز پس از دست گرفتن سمت دبیری جشنواره فیلم فجر اعلام کرد دوره سی و نهم این رویداد سینمایی را با الهام از دوره اخیر جشنواره فیلم ونیز برگزار می‌کند.

جشنواره فيلم ونيز در زمانه كرونا

به گزارش همشهری آنلاین، طباطبایی‌نژاد کارمند سازمان صدا و سیماست و گفته می‌شد به دلیل موافقت نکردن مدیران ارشد تلویزیون با تمدید شدن ماموریت او در سازمان سینمایی باید به تپه‌های جام جم بازگردد. با این حال، او بلافاصله پس از سپردن مسئولیت معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی به سعید رجبی فروتن، راه خود را سمت دبیرخانه جشنواره فیلم فجر کج کرد تا دبیر سی و نهمین دوره مهم‌ترین رویداد سینمایی ایران باشد.

پیش‌تر گمان می‌رفت دلیل اصلی مخالفت صدا و سیما با ماندن طباطبایی‌نژاد در سازمان سینمایی، مخالفت‌های جدی او با سپردن مسئولیت نظارت شبکه نمایش خانگی به تلویزیون است؛ امری که با کنار رفتن از مسئولیت معاونت نظارت و ارزشیابی و بازنگشتن به صدا و سیما درست بودن آن محتمل به نظر می‌رسد. به این ترتیب، طباطبایی‌نژاد در سمت دبیر جشنواره فیلم فجر جانشین ابراهیم داروغه‌زاده می‌شود که هوای سینما به سرش زده و تهیه‌کننده «با هم بریم بهشت»، فیلم تازه کمال تبریزی شده است.

جشنواره ونیز مهم‌ترین رویداد سینمای جهان بود که در زمانه کرونا برگزار شد

همزمان با فرارسیدن فصل سرما و در شرایطی که تمام ارکان نظام درگیر تامین واکسن آنفلوانزا و مهار کرونا هستند، دبیر جشنواره فیلم فجر عزم خود را برای برگزار کردن دوره ۳۹ آن جزم کرده است. طباطبایی‌نژاد درباره طرح خود به ایسنا گفت: «می‌خواهیم جشنواره فیلم فجر را محدود با رعایت موارد ایمنی و بهداشتی برگزار کنیم. منظور از محدود هم استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌هاست. در واقع الگوی ما جشنواره‌ ونیز است که در دوران کرونا برگزار شد.»

در شرایطی که فراخوان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر هنوز منتشر نشده و ستاد ملی مبارزه با کرونا هم تصمیمی تازه برای مهار ویروس در فصل‌های پاییز و زمستان نگرفته، باید منتظر ماند و دید آیا اعضای ستاد مسئولیت باز شدن سینماها را با ۵۰ درصد ظرفیت آن هم در سردترین ماه سال می‌پذیرند یا جشنواره فیلم فجر هم به سرنوشت جشنواره کن دچار می‌شود که دوره ۲۰۲۰ آن قربانی شیوع گسترده ویروس کرونا در اروپا شد.

کد خبر 553814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha