مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
۰ نفر

مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان اعلام کرد در پنج ماه ابتدایی امسال ۸۵۳۴ نفر به علت آسیب‌های ناشی از نزاع و درگیری به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.

نزاع

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر ارتین کمالی اظهار کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۷۷۶۱ نفر به علت آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان همدان مراجعه کردند که آمار امسال افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد. آمارها نشان می‌دهد در سال ۹۸ تعداد ۱۵ هزار و ۴۶۷ نفر به علت نزاع به پزشکی قانونی مراجعه و نظریه کارشناسی اخذ کرده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان به مراجعه‌کنندگان نزاع به مراکز پزشکی قانونی توصیه کرد: ظاهر خون‌آلود در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی تأثیری ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی است جراحات، نوع و عمق آن است بنابراین معاینه دقیق‌تر ضایعات، نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است و دیگر چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و این هم یکی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است، برای صدور نظریه کارشناسی درزمینهٔ صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی‌نامه از مراجع قضایی یا کلانتری الزامی است.

وی تأکید کرد: در مواردی برای بررسی دقیق‌تر جراحات یا عوارض صدمات نیازمند اخذ مشاوره یا تصویربرداری یا سایر اقدامات پاراکلینیک هستیم و این امر برای حفظ حقوق مراجعه‌کنندگان و اظهارنظر دقیق درزمینهٔ صدمات است بنابراین صبر و شکیبایی بیشتر مراجعان را می‌طلبد. در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدیدکننده، فرد می‌تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کند و سوابق اقدامات انجام‌شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان‌کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.

کد خبر 553524

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha