منطقه یک تهران نعمات خدادادی و امکانات زیست‌محیطی مانند روددره‌ها و منابع طبیعی بسیاری دارد که می‌تواند در اختیار همه شهروندان قرار بگیرد.

روزي روزگاري قريه 3هزار ساله

خوشحال هستم در منطقه‌ای خدمت می‌کنم که ۸ امامزاده واجب تعظیم در آن آرمیده‌اند، هزار شهید به انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس تقدیم کرده و افتخار خدمت به بیش از هزار و ۹۰۰ جانباز را دارم. 
شمیران به‌عنوان محل تفرجگاهی شهر تهران نیازمند توجه بیشتر و جلب مشارکت سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری است. متأسفانه مالکان ابنیه تاریخی انگیزه‌ای برای حفظ و نگهداری آنها ندارند. یکی از بهترین و کلیدی‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از تخریب این آثار، مشارکت مالکان و تعریف کاربری‌هایی است که علاوه بر ایجاد درآمد برای مالک به حفظ کالبد و هویت اثر کمک خواهد کرد که مدیریت شهری منطقه یک سعی کرده است این مکان‌های تاریخی را با مشارکت مالکان، حفظ و به موزه و محل حضور شهروندان و علاقه‌مندان، تبدیل و عدالت در شهر را برقرار کند تا همه شهروندان بتوانند به سرانه‌های خدماتی و گردشگری شمال تهران دسترسی داشته باشند. زیرا هویت یک به یک محله‌های شهر تهران است که به شهر هویتی ماندگار می‌دهد. 
یکی از اقدامات اجرایی در شمال تهران بررسی کمبودها و سرانه‌های مورد نیاز محله‌ها از طریق برنامه‌ریزی صحیح و تعریف پروژه‌های شهری در مقیاس محله‌ای است و تمام سعی مدیریت شهری بر بهبود نظام ترافیک، حفظ توازن کالبدی منطقه، حفظ ارزش‌های بافت روستایی منطقه مانند محله‌های چیذر و درکه و...، رفع اغتشاشات بصری، فعالسازی کمیته ایمنی و مناسب‌سازی در منطقه است. 
ویژگی‌های شمیران باعث شده این منطقه به‌عنوان نگینی در شهر تهران باشد و مدیریت شهری آن تمام تلاش خود را می‌کند تا با احیای فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و... این بخش مانند ویژگی‌های واقعی یک نگین، درخشش خود را حفظ کند. 
 

کد خبر 553425

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha