سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نسخه جدید جستجوگر اینترنتی موزیلا، فایرفاکس 3، پس از ارائه چندین نسخه بتا از آن و با برنامه‌ای برای ثبت رکورد تعداد داون‌لودهای آن در کتاب رکوردهای جهانی گینس عرضه می‌شود.

فایرفاکس 3 از ساعت 6 بعدازظهر به وقت گرینیچ (21:30 به وقت ایران) سه شنبه 17 ژوئن (28 خرداد) قابل دان‌لود کردن می‌شود و سازمان‌دهندگان این برنامه امیدوارند که تعداد زیادی از افراد این برنامه را داون لود کنند و به این ترتیب رکورد "نرم‌افزاری که بیشترین داون‌لود را در طول 24 ساعت داشته است" به نام فایرفاکس در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شود. 

آخرین نسخه این جستجوگر منبع‌باز از لحاظ ظاهری تفاوت زیادی با نسخه‌های قبلی ندارد. کلیدهای عقب و جلوبردن صفحات تغییر کرده‌اند، و کلیدهای جستجوگر و قاب‌هاس پنچره نیز طراحی دوباره شده ‌اند تا با ظاهر سیستم عامل کاربران تطبیق داشته باشند.

در بخش جلوبردن صفحه یک ستون به پایین‌بازشونده با نام Awesome Bar ، پیشنهادهایی را در مورد وب‌سایت‌های احتمالی که کاربر می‌خواهد به آنها برود، ارائه می‌دهد.
بخش bookmarking یک نظام سه‌‌طبقه‌ای شامل ستاره‌ها، دنبالک‌ها و پوشه‌ها را عرضه می‌کند.

بخش مدیریت داون‌لود اصلاح شده است و اکنون دارای توانایی وقفه و از سرگرفتن دان‌لود، جستجو در میان فایل‌های دان‌لودشده، کسب اطلاعات مشروح فایل دان‌لودشده و برگشت به صفحه اصلی دان‌لود است.

به گفته موزیلا خصوصیات رنگی، فونت و متنی و توانایی‌های زوم‌کردن در این نسخه‌جدید بهبود یافته است.

موزیلا در حال حاضر 18 درصد بازار جهانی جستجوگر‌های اینترنتی را در دست دارد و امیدوار است که عرضه فایرفاکس 3 موقعیت‌ش را در این بازار تقویت کند.

این هم لینک دانلود فایرفاکس 3 :  www.mozilla-europe.org/en

کد خبر 55341

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز