گروه سیاسی: ادعاهای نخست‌وزیر انگلیس در کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه لندن دارایی‌های بانک ملی ایران را مسدود و مرحله جدیدی از تحریم‌ها را بر بخش نفت و گاز ایران اعمال خواهد کرد، شگفتی مقام‌های اروپایی را برانگیخته است.

به گزارش رویترز، خاویر سولانا، هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا که 2 روز پس از ارائه بسته پیشنهادی 1+5 به ایران، در نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ حضور یافته بود، پس از پایان این جلسه تأکید کرد که هنوز هیچ تصمیمی برای اعمال تحریم‌های بیشتر از جانب اتحادیه اروپا  علیه ‌تهران اتخاذ نشده است.

روزنامه گاردین نیز با اشاره به سخنان گوردون براون نوشت: هرچند اتحادیه اروپا موافقت کلی خود را  با افزایش تحریم‌های ایران اعلام کرده، اما اجرای این تصمیم منوط به پاسخ ایران به بسته مشوق‌های پیشنهادی 1+5 است.

جالب اینکه سخنان براون شباهت بسیاری به موضع‌گیری جورج بوش دارد که تنها ساعاتی پس از ارائه بسته پیشنهادی به ایران، اعلام کرد از واکنش تهران به پیشنهادهای غرب دلسرد شده است.

این روزنامه همچنین به نقل از یک مقام نزدیک به دفتر نخست‌وزیری انگلیس تأکید کرد: رایزنی‌ها میان واشنگتن و کشورهای اروپایی برای اعمال این تحریم‌ها هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و برخی کشورهای اروپایی اعلام کرده‌اند که با تحریم‌ بخش نفت و گاز ایران موافقت نخواهند کرد.

این در حالی است که یک مقام انگلیسی دیگر به گاردین گفته است بحث‌ها برای مسدود کردن دارایی‌های بانک ملی ایران تقریبا کامل شده و این امر می‌تواند تا اواخر هفته آینده به وقوع بپیوندد.

کد خبر 55328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز