سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۸
۰ نفر

به سازندگان مسکن اجاره‌ای با زیربنای حداکثر ۷۵ مترمربع که ‌آن را به مدت حداقل ۵ سال به‌صورت اجاره‌ای واگذار کنند، علاوه بر پرداخت تسهیلات بانکی معادل ۸۰ درصد هزینه ساخت، زمین به صورت اجاره‌ای واگذار می‌شود.

به گزارش شورای اطلاع رسانی دولت، شورای مسکن به ریاست محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری  تصویب کرد برای حمایت از نهادهای عمومی غیر دولتی در شهرهای با جمعیت ۲۵۰ ‌هزار نفر به بالا دربخش مسکن اجاره‌ای به گروه‌های هدف - یعنی گروه‌های کم درآمد، زوج‌های جوان و زنان سرپرست خانوار- تسهیلات پرداخت شود.

براساس این مصوبه، وزارت مسکن و شهرسازی علاوه بر تسهیلات و امکانات پیش‌بینی شده در این آیین نامه نسبت به تأمین تا ۲۰ درصد هزینه احداث واحدها در قالب کمک‌های اعتباری اقدام خواهد کرد.

مطابق یکی دیگر از تصمیمات شورای مسکن،  اشخاص موضوع این آیین نامه موظفند در دوره تعهد،  قراردادهای اجاره سالانه خود را در بانک اطلاعات املاک و ساختمان کشور به ثبت رسانده،  در غیر این صورت تسهیلات و سایر حمایت‌های مقرر در این آیین نامه بر مبنای قیمت روز محاسبه خواهد شد.

شورای مسکن در تصمیم دیگری مقرر داشت ۴ درصد از نرخ سود تسهیلات بانکی موضوع این آیین نامه در دوره ساخت و تقسیط سهم‌الشرکه بانک از طرف دولت تامین و پرداخت شود.

گفتنی است آیین‌نامه اجرایی این مصوبه توسط وزارت مسکن و شهرسازی و با مشارکت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تهیه و ابلاغ می‌شود.

کد خبر 55326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز