گروه شهری: معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در سخنان خود در مراسم بیست و هشتمین سالگرد تاسیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران این فکر که پیکان دهه 40 خودروی مناسبی برای خدمات رسانی به شهروندان است را توهین آمیز دانست و گفت:

چرا باید از خودروهایی استفاده کنیم که به‌دلیل بالا بودن استهلاک، مصرف بالای بنزین، نداشتن تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و غیره سبب نارضایتی مسافران و رانندگان می‌شود؟

به گزارش همشهری جعفر تشکری هاشمی ادامه داد: برخلاف گذشته، اکنون ما اصل را بر کیفی‌سازی‌ ناوگان تاکسیرانی گذاشته‌ایم که این مهم را با جدیت دنبال می‌کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: درصورتی‌که که برای ارتقای کیفیت خودروها و خدمات رسانی به ما کمکی نشود با منابع شهرداری تهران و با حمایت‌های شهردار ارتقای کیفی ناوگان تاکسیرانی و حل مشکلات راننده‌ها را پیگیری می‌کنیم.

مشکل سوخت تاکسی‌ها

تشکری هاشمی با بیان اینکه سوخت گیری تاکسی‌ها امروز یکی از مهم‌ترین مشکلات آنها محسوب می‌شود، گفت: متأسفانه از 17جایگاه سوخت CNG که ویژه تاکسی‌ها در نظر گرفته شده تنها 10 جایگاه فعال است که این مسئله سبب شده تاکسی‌ها زمان زیادی را به جای خدمات رسانی به مردم در صف‌های جایگاه‌های سوخت معطل شوند.

تشکری همچنین از احداث 22 مرکز سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی در مناطق 22 گانه شهر تهران خبر داد و افزود: برای تمرکز زدایی در همه مناطق شهرداری تهران مراکز سازمان تاکسیرانی ایجاد می‌شود که به این وسیله از تردد بی‌مورد رانندگان تاکسی برای امور اداری و مالی در سطح شهر جلوگیری می‌شود.

معاون حمل ونقل وترافیک در ادامه با بیان آنکه براساس نظر سنجی‌های صورت گرفته حمل ونقل عمومی مهم‌ترین دغدغه شهروندان در حوزه مدیریت شهری است، گفت: مجلس شورای اسلامی با توجه به این دغدغه عمومی مردم در آذر ماه سال گذشته قانون توسعه حمل ونقل عمومی و مصرف سوخت را به تصویب رساند که این قانون در دی ماه به دولت ابلاغ شده اما برخی از ماده‌های این قانون هنوز عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد:  ما امیدواریم هرچه سریع‌تر آیین نامه این مصوبه مشخص و قانون اجرا شود.

کد خبر 55325

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز