سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ‌برای نخستین بار مژگان شجریان با سه تار، پدرش را در کنسرت هفت روزه با گروه شهناز در تالار بزرگ کشور همراهی می‌کند.

استاد محمدرضا شجریان، در گفتگو با همشهری آنلاین ضمن اعلام این خبر گفت: من شب جمعه به تهران رسیدم و در آمادگی مطلوب برای برگزاری کنسرت فردا شب قرار دارم و مشتاقم که هر چه زودتر رو در رو و چهره به چهره با هموطنانم دیدار و کنسرت اجرا کنم.

شجریان در پاسخ به چگونگی اجرای برنامه در آمریکا گفت: در آمریکا ۱۰ برنامه داشتیم که عمده آنها اجرای آلبوم غوغای عشقبازان بود که پیش از این هم در تهران قطعات آن را در تالار کشور اجرا کرده بودیم.

به گفته استاد شجریان در این کنسرت‌ها ترکیب گروه همان نوازندگان گروه آوا در تهران بودند، با یک تغییر که آقای بهروزی‌نیا به جای آقای فیروزی عود می‌نواختند.

شجریان درباره تشکیل گروه شهناز و اجرای نخستش با این گروه گفت: این گروه در سال ۱۳۵۳ در رادیو و به سرپرستی استاد جلیل شهناز تشکیل شده بود و استادان دیگری چون مرحوم بهاری و مرحوم افتتاح و آقای محمد موسوی هم با گروه همکاری می‌کردند.

شجریان گفت: اخیراً آقای درخشانی گروهی از جوانان مستعد و تحصیل کرده موسیقی تشکیل داد که من پیشنهاد کردم به احترام استاد شهناز اسم این گروه را شهناز بگذاریم.

شجریان درباره قطعات اجرایی گروه در این برنامه گفت: گروه ارکستر بزرگی است و از این جهت بعد از کنسرت‌هایی که با آقای مشکاتیان داشتیم، عمده اجراهای ما با گروه‌های تا شش نفره بود که دلیل آن هم اجرا در خارج از ایران و دشواری در هماهنگی‌ها بود. اما ‌این گروه از حجم و تعداد بیشتری از اعضا بهره می‌برد و از این نظر سازبندی و ارکستراسیون آن طیف وسیعی از سازهای ایرانی را پوشش می دهد و به نوعی پاسخ به برخی پیشنهادات است که از من خواسته بودند با توجه به این که در ایران محدودیت اضافه کردن نوازنده وجود ندارد، کنسرت‌هایی با تعداد بیشتری از نوازندگان داشته باشم.

شجریان درباره همراهی مژگان شجریان در گروه گفت: مژگان پیش از این گروه را با طراحی بروشور و صحنه و دکور همراهی می‌کرد، اما با توجه به این که در سه تار نوازی هم دستی چیره دارد،‌ آقای مجید درخشانی پیشنهاد کردند از توانایی مژگان در گروه استفاده شود، که من هم با آن موافقت کردم.

به گزارش همشهری آنلاین کنسرت شجریان و گروه شهناز در ساعت ۲۰ روزهای ۲۹ و ۳۰ خرداد، ۱، ۲، ۶، ۸ و ۹ تیر ماه امسال در تالار بزرگ کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 55312

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز