قرار است تست‌های سریعی که در طول ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در محل می‌توانند دچار بودن افراد را به ویروس کرونا مشخص کنند، در سراسر جهان توزیع شوند.

coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین استفاده از این تست‌ها بالقوه می‌توانند جان هزاران نفر را نجات دهند و گسترش پاندمی کرونا را هم در کشورهای فقیر و هم در کشورها ثروتمند کندتر کنند.

 یک ابتکار عمل جهانی برای تامین داروها و واکسن‌ها برای مقابله با ویروس کرونا قرار است ۱۲۰ میلیون کیت تست سریع آنتی‌ژن تولید شده بوسیله دو شرکت را با قیمت ۵ دلار یا کمتر برای هر کیت در کشورهای با درآمد پایین و متوسط توزیع کند.

این تست‌ها که مانند تست‌های بارداری به نظر می‌رسند، دارای دو خط آبی هستند که نتیجه مثبت را نشان می‌دهند و کارکنان بهداشتی می‌توانند آنها را تفسیر کنند. یک تست را سازمان جهانی بهداشت تایید اضطراری کرده است و تست دیگر نیز قرار است به زودی تایید شود.

این تست‌های که کاربردشان سریع و آسان است و در عین حال کیفیت بالایی دارند، امکان غربالگری جمعی را در میان خود کارکنان پزشکی هم که در کشورهای کم‌درآمد به طور نامتناسبی به علت کرونا می‌میرند، را فراهم می‌کند.

این ابتکار عمل در ماه مارس (اواخر اسفند) بوسیله سازمان جهانی بهداشت، کمیسیون اروپا، بنیاد گیتس و دولت فرانسه آغاز شد. شرکت‌های تولیدکننده این تست‌ها ۲۰ درصد از تولیدشان را در اختیار کشورهای کم‌درآمد و با درآمد متوسط و ۸۰ درصد از را در اختیار بقیه کشورها می‌گذارند.

یکی از این تست‌ها را شرکت SD BioSensor در کره جنوبی ساخته است که سازمان جهانی بهداشت آن را به طور اضطراری تایید کرده است و انتظار می‌رود تست دیگر را که شرکت آمریکایی ابوت ساخته و قرار است در کره جنوبی تولید شود، به زودی تایید شود.

کد خبر 553038

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha