وزیر ارتباطات با تاکید بر برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای ایران هوشمند گفت: یکی از موضوعات کلیدی ایران هوشمند، راه‌اندازی خدمات نسل پنج است. اگرچه برای ورود نسل  سه و چهار ارتباطی به کشور، ۱۲ سال مقاومت شد و فرصت طلایی برای هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با تکنولوژی از دست رفت اما نیاز و پیشرفت کشور به این فناوری‌ها وابسته بود.

آذری جهرمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مراسم رونمایی از کاربست‌های ۵G در ایران و «انعقاد تفاهم‌نامه‌های خودروی خودران و بیمارستان هوشمند» در سالن پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

محمدجواد آذری جهرمی در این مراسم با بیان اینکه در دوره‌های مختلف اتفاقات زیادی برای ایران افتاده اما کشورمان همچنان پابرجا باقی مانده است، گفت: آینده روشن برای یک فرد نیست، برای یک کشور و نسل است. رویای آینده روشن مهم است، اما مهتر از آن تلاش‌هایی است که همه افراد باید بکنند و باید توجه داشت که هر دولتی در دوره‌های مختلف مشکلات خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف توسعه علم، حوزه سلامت، حوزه فضایی، حوزه دانش‌بنیان و بخش‌های دیگر، تلاش‌های مختلفی انجام می‌شود. ما برای ساختن آینده روشن، برنامه ایران هوشمند را پیگیری کردیم. دانشگاه تهران این برنامه را نوشت و اندیشمندان از حوزه‌های مختلف روی آن کار کردند و منظومه مدونی از فعالیت‌ها تدوین شد. این برنامه سه ماه است که به شورای عالی فضای مجازی ارائه شده و رئیس جمهوری قول داده که در نوبت بررسی قرار گیرد.

او همچنین گفت:  ۵G تا آخر سال برای کاربران خانگی فعال می شود.

کد خبر 552633

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha