یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
۰ نفر

متاسفانه تخلفات شکار و صید در کشور به حدی گسترش یافته که متخلفان علاوه بر به نمایش گذاشتن تصاویر تخلفاتشان در فضای مجازی، برای فروش لاشه‌های شکار هم از مشتریان سفارش می‌پذیرند! متخلفانی که برای کسب درآمدهای بادآورده حتی از کشتار دسته‌جمعی گنجشک و سار و کبوتر هم ابایی ندارند.

گوشت شکار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، متخلفان، پس از صید و شکار غیرقانونی پرندگانی چون گنجشک، سار و کبوتر بدون برخورداری از مجوز بهداشتی و تایید سازمان دامپزشکی، لاشه این پرندگان را به معرض فروش می‌گذارند.

این کشتارهای فله‌ای که در هر نوبت صید، دستکم ۵۰۰ گنجشک قربانی آن هستند در حالی صورت می‌گیرد که طبق مصوبه شورای عالی محیط زیست در خصوص جرائم نقدی صید و شکار جانوران وحشی، جرائم نقدی قابل پرداخت بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار و صید غیرمجاز پرندگانی چون سار، گنجشک و کبوتر به ازای هر یک، معادل ۵۰ هزار تومان است اما سودجویان در سایه بی‌تفاوتی‌ها نسبت به این تخلفات، سود قابل توجهی از صید و فروش غیرقانونی این پرندگان نگون‌بخت حاصل می‌کنند.

از سوی دیگر فروش لاشه جانوران مستلزم تایید سازمان دامپزشکی است اما متخلفان بدون برخورداری از تایید سازمان دامپزشکی، لاشه این پرندگان را به متقاضیان فروخته و برای فروش بیشتر در تبلیغات خود گوشت گنجشک را دارای فوایدی عجیب و غریب عنوان می‌کنند.

این در حالی است که از اواخر سال گذشته با افزایش جرائم محیط زیستی در فضای مجازی و حساسیت و نگرانی فعالان محیط زیست از تخلفات مرتبط با حیات وحش یگان حفاظت محیط زیست کشور طی توافق‌نامه‌ای با پلیس فتا، مرکزی را تحت عنوان مرکز فوریت‌های سایبری راه‌اندازی کرد تا تخلفات محیط زیستی در فضای مجازی شناسایی شده و پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضا معرفی شوند.

حالا باید منتظر ماند و دید مرکز نوپای فوریت‌های سایبری سازمان حفاظت محیط زیست برای مبارزه با تبلیغات گوشت پرندگان در فضای مجازی اقدامی صورت خواهد داد یا متخلفان همچنان در مصونیت از هرگونه برخورد قانونی به کشتار پرندگان و فروش گوشت آنها ادامه خواهند داد.

کد خبر 552629

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha