چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

محیط‌بانان اداره محیط زیست گنبدکاووس با همکاری مرزبانان این شهرستان حین گشت‌زنی و کنترل زیستگاه‌های مرزی شرق گلستان ۲ صیاد پرندگان شکاری را دستگیر کردند.

صيد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسینعلی تازیکه رئیس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: این گروه ۲ نفره در زیستگاه‌های مرزی کرند در حال رصد و رهگیری پرندگان شکاری بودند که قبل از صید و زنده‌گیری پرندگان به دام قانون افتادند. از متخلفان یک پرنده طعمه و دو شبچه (تله مخصوص زنده گیری)، دوربین چشمی و یک دستگاه موتورسیکلت کشف و ضبط شد. زیستگاه‌های شمالی استان به‌دلیل برخورداری از زیستگاه‌های منحصر بفرد دشتی و تالابی در کریدور مهاجرت پرندگان شکاری واقع است.

به گفته وی برای حفظ و حراست بیشتر از این گونه‌های با ارزش، اقدامات حفاظتی مانند برگزاری گشت های کنترلی و حفاظتی روزانه در قالب سه تا چهار تیم گشتی در مناطق حساس و مستعد صید و زنده‌گیری پرندگان و تجهیز محیط‌بانی و پاسگاه های محیط زیست به ادوات و وسایل نوین موتوری از قبیل موتورسیکلت های پرقدرت و نو در زمان حضور پرندگان در زیستگاه ها صورت می‌گیرد.

تازیکه همچنین از دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز کبک در حوالی داشلی برون گنبد خبر داد و گفت: با حضور به موقع محیطبانان از این متخلفان لاشه دو قطعه کبک، ۲ قبضه سلاح شکاری و ۶۸ قطعه فشنگ کشف و ضبط شد. هر چهار شکارچی غیر مجاز با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی شدند.

کد خبر 551764

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha