یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: دشت شهرکرد به دنبال خشکسالی‌های دهه اخیر با افت ۳۷ متری سطح آب و کاهش شدید حجم سفره‌های زیرزمینی مواجه شده و نیازمند توجه جدی و فوری است.

خشکسالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد رئیسی با اشاره به کاهش دبی و یا خشکیدگی کامل ۳۳ حلقه چاه تامین آب فضای سبز شهرکرد اظهار کرد: برای آبیاری فضای سبز مرکز استان چهارمحال و بختیاری طرح استفاده از پساب مطرح شد.

رئیسی تصریح کرد: همکاری نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری با مجموعه مدیریت شهری در شورای اسلامی و شهرداری شهرکرد برای تشویق و الزام شهروندان نسبت به حفر چاه‌های جذبی و کنترل روان‌آب‌های ناشی از بارندگی می‌تواند بخشی از این مشکل را رفع کند.

وی یادآور شد: برنامه‌ریزی و همکاری مشترک بین شورای اسلامی، شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان در تسریع و رونق روند ساخت و سازهای شهری تاثیرگذار است. دشت بزرگ شهرکرد از روستای «تومانک» شهرستان بن تا «فرخ‌شهر» در شهرستان شهرکرد و محدوده روستای «شمس‌آباد» در مجاورت روستای «خراجی» شهرستان کیار امتداد دارد.

رئیسی افزود: سطح حوضه آب‌ریز دشت بزرگ شهرکرد افزون‌ بر ۱۲۴ هزار و ۵۰۰ هکتار وسعت دارد که از این سطح ۵۷۷ هکتار مَرغ‌زار است و رودخانه اصلی آن به نام «جهانبین» پس از دریافت آب مازاد چشمه‌ها و قنوات از نواحی جنوب به رودخانه کیار متصل می‌شود.

کد خبر 552565

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha