شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
۰ نفر

کمیته اسکار سینمای اوکراین فیلم «آتلانتیس» را به عنوان نماینده این کشور در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز سینمایی اسکار ۲۰۲۱ معرفی کرد.

آتلانتیس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازایسنا، فیلم «آتلانتیس» به کارگردانی ولنتین واسیانوویچ در رقابت با مستند «زمین من مثل پرتقال آبی است» ساخته آیرینا سیلیکس و کمدی «افکار بی صدای من» از آنتونی لوکیچ در نهایت به عنوان نماینده سینمای اوکران در شاخه بهترین فیلم بین المللی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب شد. 

این فیلم ضد آرمانشهری و آخرالزمانی سال گذشته اولین نمایش خود را در بخش سینمای معاصر جهان جشنواره فیلم تورنتو تجربه کرد و پس از آن در هفتاد و ششمین دوره جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه بهترین فیلم بخش افق ها شد. سینمای اوکراین تاکنون موفق نشده با هیچ فیلمی به جمع نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم بین المللی (غیرانگلیسی زبان) راه یابد.

فیلم هایی که به عنوان نماینده رسمی کشورها در شاخه اسکار بهترین فیلم بین المللی اسکار ۲۰۲۱ انتخاب می شوند، باید در فاصله زمانی بین اول اکتبر ۲۰۱۹ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ (۹ مهر ۱۳۸۹ تا ۱۱ دی ۱۳۹۹) در کشور مبدا اکران شده باشد اما به سبب بحران جهانی ویروس کرونا، آکادمی اسکار پیش از این اعلام کرده که به طور موقت و تنها برای یک سال، فیلمهایی که اکران سینمایی نداشته باشند را واجد شرایط رقابت در شاخه‌های این جوایز سینمایی خواهد دانست.  

این امتیاز موقت شامل همه فیلمهای اکران آنلاین نخواهد شد و تنها فیلمهایی می توانند از این امتیاز استفاده کنند که پیش از این، تاریخ اکران سینمایی‌ شان اعلام شده باشد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا در نهایت در سرویس‌های ویدئوی درخواستی (VOD) اکران شده اند. این فیلمها همچنین باید حداکثر در فاصله زمانی ۶۰ روز پس از انتخاب رسمی به عنوان نماینده کشورشان، در سایت نمایش آنلاین آکادمی اسکار به نمایش گذاشته شوند.

پیش از این کشور لهستان فیلم «هرگز دوباره برف نمی‌بارد» اثر «مالگوژاتا شوموفسکا» و سوئیس فیلم «خواهر کوچک من» به کارگردانی مشترک «استفنی شوات» و «ورونیک ریموند»،   ساحل عاج (شب پادشاهان)، بوتان (لونانا) و بوسنی و هرزگوین (کو وادیس آیدا) را به عنوان نماینده خود در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار ۲۰۲۱ برگزیده اند. سال گذشته رکورد ۹۳ کشور در رقابت شاخه اسکار بین المللی حضور داشتند که در نهایت فیلم «اَنگل» ساخته «بونگ جون هو» از کره جنوبی موفق به کسب جایزه شد.

فهرست نامزدهای نهایی اسکار ۲۰۲۱ روز ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) اعلام می شود و مراسم پایانی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار نیز ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ) برگزار خواهد شد.

کد خبر 552372

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha