کارآفرین کسی است که بتواند با به کارگیری افراد جویای شغل، یک کسب‌وکار جدید ایجاد کند.

كيوان آراسته

او نه تنها باید به هنرجو آموزش دهد تا کار یاد بگیرد، بلکه باید برای او موقعیت شغلی ایجاد کند. این هنرجویان با شروع کار در همان کارگاه کارآفرینی یا در کارگاه‌های تولیدی دیگری که به آن معرفی می‌شوند، حقوق ثابت دریافت می‌کنند و تحت بیمه قرار می‌گیرند.  
 از نظر من کارآفرینی یک موقعیت سودآور برای هر دو طرف است. به این‌ترتیب که کارآفرین با استخدام هنرجویان و افراد جدیدی که به آنها کاری را آموزش داده است، موفق می‌شود کسب و کار خود را گسترده‌تر کند و از سوی دیگر، هنرجو با داشتن یک شغل می‌تواند زندگی‌اش را اداره کند.  
امروز تعداد کارگاه‌های کارآفرینی و افراد کارآفرین در محله‌های مختلف تهران بیشتر شده است که اتفاق خوبی است. از طرف دیگر، شهرداری‌ها و سراهای محله فضایی برای ایجاد این کارگاه‌ها به وجود آورده‌اند که بسیار مثبت است. هزینه اجاره یک کارگاه به‌صورت معمول بسیار بالاست و افرادی که قصد انجام این کار را دارند، نمی‌توانند از عهده آن برآیند. اما در شهرداری وسراهای محله این کارگاه‌ها با قیمت پایین در اختیار افراد قرار می‌گیرد و می‌توانند کار تولید را پیش ببرند.  
هرچند اکنون به دلیل گران شدن مواد اولیه هزینه تولید هم بالا رفته است، اما کار را پیش برده‌ایم و امیدواریم بتوانیم آن را ادامه دهیم. من در سرای محله حشمیته موفق افرادی را آموزش داده‌ام و برایشان شغل ایجاد کرده‌ام که این کار حس بسیار خوبی دارد و مطمئنم افراد دیگری هم که این کار را انجام می‌دهند، این حس خوب را تجربه کرده‌اند.  
 

کد خبر 552211

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha