همشهری آنلاین: رئیس جمهور کومور که به ایران سفر کرده است با مقام معظم رهبری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار احمد عبدالله محمد سامبی رئیس جمهور مجمع جزایر  کومور (قمر)، اتحاد را نیاز اصلی دنیای اسلام دانستند و با اشاره به امکانات بسیار ارزشمند کشورهای اسلامی خاطرنشان کردند: دنیای اسلام با داشتن منابع غنی طبیعی، موقعیت حساس جغرافیایی، گسترش سرزمینی، جمعیت و نیروی انسانی فعال و کارشناس می تواند به یک قدرت تبدیل شود اما قدرتمندان سنتی جهان با این موضوع مخالفند.

ایشان به پیشرفت­های اخیر کشورهای اسلامی در زمینه های علمی و فناوری از جمله پیشرفت ملت ایران در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای اشاره کردند و افزودند: دشمنان جهان اسلام، با اینکه می دانند فعالیت­های هسته‌ای ایران صلح آمیز است، با آن مخالفت می‌کنند زیرا این حرکتِ ملت ایران، برجسته و رو به جلوست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اختصاص یک کرسی دائم در شورای امنیت سازمان ملل متحد، به کشورهای اسلامی را ضروری و لازم دانستند و خاطرنشان کردند: جهان اسلام با وجود امکانات فراوان، از داشتن قدرت کافی برای دفاع از خود محروم است و باید برای تحقق این موضوع، کشورهای اسلامی، گام­های عملی بردارند و موانع خیالی و اختلافات جغرافیایی، نژادی و مذهبی را فراموش کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سرمایه گذاری دشمنان برای اختلاف افکنی میان مسلمانان به ویژه دامن زدن به بحث شیعه و سنی افزودند: متأسفانه در دنیای اسلام برخی سیاستمداران، روشنفکران و علما در این دام گرفتار شده اند اما همه باید بدانند راه قدرتمند شدن دنیای اسلام اتحاد و همکاری قلبی و عملی کشورهای اسلامی است.

در این دیدار که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان نیز حضور داشت آقای احمد عبدالله محمد سامبی رئیس جمهور مجمع جزایر قمر با ابراز خرسندی از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران را خواستار شد.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از تجارب کارشناسان ایرانی در توسعه کشورش گفت: جزایر قمر برای رشد خود به برنامه ریزی مدون و دیدگاه­های کارشناسان جمهوری اسلامی ایران نیازمند است.

کد خبر 55138

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز