یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری درباره تاثیر داروی اکتمرا بر درمان بیماری کرونا توضیحاتی ارائه داد.

دارو

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مشرق، شروین شکوهی فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در خصوص تاثیر داروی اکتمرا بر درمان بیماری کرونا گفت: این دارو مدت‌هاست که در بعضی موارد به درستی و برخی اوقات نادرست مورد استفاده قرار می‌گیرد و شرکت تولیدکننده‌اش یک مطالعه بزرگ در این خصوص به روی ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر انجام داده و به نتیجه رسیده است که این دارو تاثیر چندانی بر درمان بیماری کرونا ندارد.

وی ضمن اشاره به اینکه اکتمرا داروی کوویدـ۱۹ نیست، افزود: این دارو برای یکسری از مشکلات که ایمنی در آن زیاد اتفاق می‌افتد، تحویز می‌شود و در مواردی از کرونا که این بیماری شدید می‌شود و در زمان خاصی اگر اکتمرا مورد استفاده قرار بگیرد، ممکن است موثر واقع ‌شود.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه اکتمرا داروی ضدویروسی نیست، توضیح داد: این دارو در نوعی از بیماری سرطان که در آن از سلول‌های خاصی استفاده می‌شود و هنگامی که با طوفان سایتوکایینی مواجه هستیم، مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگر دقیقا این دارو موقع طوفان سایتوکایینی مصرف شود، ممکن است اثربخش باشد.

شکوهی گفت: به طور کلی اگر این دارو در شرایط و موقعیت و همچنین بیمارانی خاصی مورد استفاده قرار بگیرد احتمال گرفتن پاسخ مناسب وجود دارد.
 

کد خبر 551378

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha