مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
۰ نفر

استاندار ایلام اعلام کرد مرز بین‌المللی مهران برای عبور زائران حسینی در ایام اربعین امسال بسته است و به هیچ عنوان اجازه ورود در این مرز داده نمی‌شود.

قاسم سلیمانی دشتکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی سه‌شنبه اول مهر در نشست ستاد ویژه اربعین استان ایلام اظهار کرد: بنا بر اعلام مسئولان کشور عراق و با توجه به فراگیر شدن بیماری کرونا، استان ایلام و مرز بین‌المللی مهران پذیرای زائران حسینی نخواهد بود و هیچ برنامه‌ای برای پذیرش زائران و خدمت‌رسانی به آنها در این مرز وجود ندارد.

وی افزود: بر اساس پروتکل‌های مصوب ستاد کرونای کشور، راهپیمایی اربعین به عنوان کنگره جهان اسلام امسال برگزار نمی‌شود و موکب‌ها در مسیر مرز مهران حق برپایی و فعالیت ندارند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه هیچ گونه مجوزی برای خروج افراد از مرز مهران وجود ندارد تاکید کرد: از همه مردم عزیز تقاضا داریم در شرایط کرونایی که باعث افزایش شمار مبتلایان می‌شود، به طرف مرزهای استان ایلام چه به صورت شخصی و چه کاروانی حرکت نکنند.

وی با قدردانی از تلاش‌های نیروهای پلیس و مرزبانی در مراسم اربعین سال گذشته و امنیت بسیار خوبی که ایجاد کرده بودند افزود: تمام مرزهای استان تحت کنترل کامل خواهد بود و اجازه خروج به هیچ‌کس داده نخواهد شد.

استاندار ایلام از فرمانداران دیگر شهرستان‌ها خواست مانع خروج کاروان‌ها به مقصد مرز مهران شوند و در این خصوص با جدیت برخورد کنند.

سلیمانی دشتکی همچنین به نقش رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیمای استان در آگاه‌سازی عموم مردم برای پرهیز از سفر به مرز مهران اشاره کرد و گفت: تا می‌توانیم با صحبت و کارهای فرهنگی عزادارانی را که قصد سفر دارند منصرف کنیم.

وی ادامه داد: شیوع بیماری کرونا تبعات جبران‌ناپذیری برای سلامت جامعه در بر دارد. از این رو زائران حسینی به منظور قطع زنجیره کرونا و برای همکاری و همراهی با کادر درمان که تلاش‌های شبانه‌روزی دارند، امسال اربعین را به شکلی متفاوت و بنا به گفته رهبر معظم انقلاب در منازل خود به عزای حسینی بپردازند.

استاندار ایلام تاکید کرد: مسئولان استان نیز در صدد خواهند بود در این ایام زیرساخت‌های منتهی به مرز مهران را تکمیل کنند تا زائران آقا اباعبدالله الحسین (ع) سال آینده بدون دغدغه و با آسودگی خاطر به زیارت کربلای معلا مشرف شوند.

کد خبر 551372

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha