همشهری آنلاین: صندوق‌های صدقات معابر، در راستای اعتمادسازی از مهرماه الکترونیکی شده و تخلیه آنها به روش مکانیکی و بدون دخالت دست صورت می‌گیرد.

سعید ستاری - معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) -با اعلام این خبر به ایسنا گفت: با استفاده از روش‌های الکترونیکی، صندوق‌های هوشمند صدقات، جایگزین صندوق‌های فعلی می‌شود و بدین ترتیب، مردم خیر با انداختن وجه در داخل صندوق می‌توانند رسید آن را دریافت کنند.

وی ادامه داد: همچنین در صورتی که افراد تمایل به پرداخت تنها قسمتی از پول خود را داشته باشند، می‌توانند با وارد کردن مبلغ مورد نظر، مابقی وجه را همراه با رسید از صندوق دریافت کنند که این کار در مورد مسکوکات نیز قابل اعمال است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: با این اقدام، اطلاعات صندوق در مورد وجوه واریزی و برداشتی ثبت می‌شود.

به گفته ستاری، در حال حاضر ۳۵۰ هزار صندوق صدقات در معابر کشور وجود دارد؛ بنابراین تولید دستگاه‌های جایگزین این تعداد، زمان می‌برد؛ اما پیش‌بینی می‌شود این طرح در دهه فجر سال جاری، عملیاتی و اولین صندوق الکترونیکی صدقات، راه‌اندازی ‌شود.

وی با اشاره به مکانیکی شدن تخلیه صندوق‌های صدقات گفت: برای جلوگیری از هرگونه سودجویی برخی از افراد از صندوق‌های صدقات در معابر و نیز پراکنده عمل کردن در تخلیه دستی صندوق‌ها، سیستمی شبیه آنچه در ناوگان خدمات شهری شهرداری طراحی شده که بر اساس آن، افراد با لباس فرم و ماشین‌های مشخص و با استفاده از روش‌های مکانیکی و قدرت مکش صندوق‌ها را تخلیه می‌کنند.

ستاری، خاطرنشان کرد: همزمان با تخلیه صندوق‌ها و در مسیر انتقال وجه، شمارش وجوه نیز انجام می‌شود.

به گفته وی این طرح در مرحله عملیاتی شدن قرار دارد و از مهر ماه سال جاری به صورت آزمایشی در ۵ استان تهران، فارس، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و اصفهان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

کد خبر 55086

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز