سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره تدریس زبان‌های‌ خارجی جدید - غیر از انگلیسی - در مدارس از سال آینده توضیح داد.

دانش آموز - مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی محبی سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره جایگاه زبان‌های خارجی در تدوین راهنماهای برنامه درسی تحولی و ورود زبان‌های خارجی جدید به فهرست زبان‌های خارجی مصوب اظهار کرد: در برنامه درسی ملی و مصوبات شورای عالی، تدریس زبان‌های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی و روسی تصویب و به رسمیت شناخته شده است.

وی افزود: در واقع از گذشته، به جز زبان انگلیسی، امکان انتخاب و تدریس زبان‌های دیگر هم وجود داشته و انتخابی بوده، هرچند زبان انگلیسی زبان غالب است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه یک بحث مطرح و مهم این است که آموزش زبان‌های خارجی فقط منحصر به انگلیسی نباید باشد، گفت: دانش‌آموز حق انتخاب دارد و سازمان پژوهش باید برای زبان‌های مطرح و مهم دنیا که تعامل بیشتری با آنها داریم برنامه درسی و محتوای لازم را آماده کند.

محبی ادامه داد: پس از آن باید اختیار را به دانش‌آموز بدهیم که خودش انتخاب کند، بخواند و ارزشیابی هم از همان زبان خارجی به عمل بیاید.

وی درباره پیشنهاد مطرح شده از سوی رئیس سابق سازمان پژوهش برای ورود زبان جدیدی چون چینی و عربی به فهرست آموزش زبان‌های خارجی در سال گذشته گفت:  قطعا وقتی می‌گوییم زبان خارجی، باید اگر زبان خارجی رسمی بین‌المللی دیگری وجود دارد آن را به فهرست زبان‌های مصوب اضافه کنیم و حق انتخاب را به دانش‌آموزان بدهیم.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره زمان بازنگری و تصمیم‌گیری در این باره گفت: راهنمای برنامه درسی زبان خارجی یکی از ۱۱ حوزه تربیت و یادگیری است که در راهنماهای برنامه درسی که قرار است تا آخر سال به سرانجام برسد گنجانده شده و این موضوع نیز بررسی می شود.

محبی ادامه داد: این احتمال وجود دارد که بحث زبان‌های خارجی دیگر هم برای سال آینده به طور جدی مطرح شود.

کد خبر 550647

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha