گروه محیط‌زیست: در حالی خبر لغو رای دیوان عدالت اداری در خصوص مجوز ساخت و ساز در پارک ملی سرخه‌حصار اعلام شد

 که چندساعت پیش از آن، اعضای تعاونی زیتون با استناد به آن رای، خواستار توقف برخورد با ساخت و ساز در سرخه‌حصار شده بودند. پیش از ظهر روز گذشته 400 نفر از مالکان زمین در سرخه‌حصار با اعتراض به رای اخیر دیوان عدالت اداری در مقابل شهرداری تهران تجمع کردند و خواستار توقف تخریب ساخت و سازها در این پارک ملی شدند.

چند ساعت پس از اینکه اعلام شد نمایندگانی از اعضای شرکت تعاونی زیتون(مالکان زمین در سرخه‌حصار) از میان تجمع‌کنندگان برای مذاکره وارد شهرداری می‌شوند، خبرگزاری ایسنا در گفت و گو با مدیرکل محیط زیست استان تهران از لغو رأی اخیر دیوان‌عدالت اداری در خصوص اراضی تعاونی زیتون در پارک ملی سرخه‌حصار خبر داد. 

محمد باقر صدوق گفت: بدین ترتیب به‌زودی زمین معوض به این افراد داده می‌شود.  صدوق با اشاره به ادعای برخی اعضای تعاونی مسکن زیتون در زمینه رأی دیوان عدالت اداری افزود: این رأی در شعبه تشخیص تجدیدنظر دیوان عدالت اداری رد شده است. 

وی با اشاره به تجمع روز یکشنبه برخی معترضان نسبت به تخریب ساخت‌و سازهای غیرمجاز شهرک زیتون گفت: اعضای تعاونی مسکن زیتون 3 خواسته دارند که یکی اعطای زمین معوض یا دریافت مبلغ زمین یا مجوز ساخت و ساز در محل کنونی است.

مدیرکل محیط زیست استان تهران ادامه داد: زمین معوض مطلوب برای این اعضا درنظر گرفته شده است که به‌زودی جزئیات آن پس از نهایی شدن اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بدین ترتیب پس از سال‌ها، ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در پارک ملی سرخه‌حصار جمع شده و سرخه‌حصار پارک ملی می‌ماند.

کد خبر 55050

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز