شنبه ۱ تیر ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۳
۰ نفر

پس از چاپ خبر «لغو رأی دیوان عدالت اداری برای ساخت‌وساز در سرخه‌حصار» مسئول روابط عمومی شهرک مسکونی تعاونی زیتون به نمایندگی از اعضای این تعاونی جوابیه‌ای را در اختیار روزنامه گذاشت و تاکید و اصرار که حرف ما را هم چاپ کنید.

اینک بخش‌هایی از جوابیه:
به استحضار می‌رساند: حرکتی که اعضای تعاونی مسکن وزارت جهاد کشاورزی به کرات در طول 26 سال گذشته شاهد و ناظر آن بودند و این بار نیز بازیگران صحنه و معرکه، گردن نهادند همان افراد که در دستگاه‌های تحت مدیریت خود به کار بسته بودند با شعار «پارک ملی سرخه‌حصار، ریه تنفسی تهران می‌شود» به سوی اهداف و مقاصد مورد نظرشان ذهنیت دادند که هیچ مبنای منطقی و قانونی نداشته و نمی‌تواند توجیهی برای ممنوعیت و یا جلوگیری از ساخت و ساز در شهرک زیتون که زمین‌های آن خارج از محدوده پارک است باشد. به هر حال این سناریو نیز که در طی سال‌های گذشته به طور مکرر تکرار شده است، هرگز نتوانسته تاثیری به روند دادرسی و صدور احکام قضایی داشته باشد.

 به راستی این مدعیان حفظ محیط‌زیست چه نیازی به این همه هیاهو و هجمه‌های تبلیغاتی و مطبوعاتی دارند؟ مگر طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی همه آحاد ملت در برابر قانون از حق یکسانی برخوردار نیستند؟ مگر این چهار هزارنفر کارمند بازنشسته و شاغل وزارت متبوع که غالبا از نظر شاخص‌های اقتصادی، زندگی آنان در زیر خط فقر قرار دارد مامن و ملجایی غیر از قوه‌قضائیه دارند؟ اگر قبول دارید چرا تمکین به حق و آراء صادره مراجع قضائی نمی‌کنید؟ چرا باعث تشویش اذهان عمومی شده و ایجاد بدبینی می‌کنید؟ آیا جریان سرخه‌حصار محصول صدور یک حکم قضائی است که چنین بلوایی به راه می‌اندازید؟ از جبهه‌گیری و عنادورزی و به چالش کشیدن آراء مراجع قضایی آن هم در طول 26سال گذشته که منحصر به صدور 19فقره حکم مبنی بر محکومیت سازمان محیط‌‌زیست و حقانیت شرکت‌ تعاونی مسکن وزارت متبوع در دادگاه‌های بدوی- تجدیدنظر- هم‌عرض- دیوان‌عالی کشور- دیوان عدالت اداری توسط دهها قاضی و مستشار گردیده خودداری نمایید.

مگر وکلای زبردست محیط‌زیست در تمام مراحل دادرسی حضور نداشتند؟ شما وجهی برای حفظ حق وحقوق کارمندانی که 26سال در انتظار داشتن یک سرپناه هستند باقی نمی‌گذارید و به دنبال آن با انحراف ذهنیت مقامات مملکتی چون شهردار منطقه13، دادستان تهران، یگان ویژه نیروی انتظامی با یورش به پارک سرخه‌حصار نسبت به پلمب کلیه مغازه‌های تجاری غیرمجاز متعلق به افراد مستقر در شهرک زیتون اقدام می‌شود.

با خبری از ساخت‌وساز غیرمجاز در سرخه‌حصار پلمب شده روتیتر روزنامه‌ها و دبیر کانون عالی گسترش فضای سبز و حفظ محیط‌زیست در گفت‌وگو با تخریب ساختمان‌های غیرمجاز سرخه‌حصار سوتیتر می‌شود. و در روزنامه همشهری این خبر عنوان شد در 3سال اخیر و همزمان با تشدید ضعف مدیریت محیط‌زیست استان تهران، پارک ملی سرخه‌حصار به جولانگاه متجاوزان به بیت‌المال، سودجویان زمین مبدل شد و از قول محمدباقر صدوق، مدیر کل‌ محیط‌‌زیست استان تهران در خصوص ادعای مربوط به رأی شعبه 27دیوان عدالت اداری به نظر این مقام، رأی صادره هرگز ابلاغ نشده و متوقف مانده است.

صدوق همچنین خواستار اقدام سریع دولت جهت تخصیص زمین معوض برای پایان یافتن دائم این مشکل شد. تمامی این وقایع اخیر از حوادثی بود که به درستی حقایق را به مسئولان و مردم گزارش ندادند.  با تاکید اینکه واقعیت‌های انجام شده در سرخه‌حصار زمین اعضای تعاونی مسکن وزارت جهاد کشاورزی در کنار و جداره پارک سرخه‌حصار با عنوان شهرک زیتون واقع شده در سال 1364 با موافقت ریاست جمهوری وقت فقط برای تهیه سرپناه 4000 خانواده مستضعف بخش کشاورزی براساس قوانین واگذار شد و کلیه اعضا دارای سند شش‌دانگ تفکیکی هستند. بسیاری از آنان حاضر به امضای برگه معاوضه نیستند و این امر پس از سال‌ها، زمین معوض معنی ندارد.

کد خبر 55587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز