کارگردان برنامه تلویزیونی «ناگفته‌های عاشورا» تاکید کرد اگر تاریخ واقعی این رویداد، به دور از غرض‌ورزی‌های امروزی و نگاه‌های سیاست‌زده روایت شود، برای همه جذاب خواهد بود.

ناگفته‌های عاشورا

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ «ناگفته‌های عاشورا»، برنامه‌ای است که سعی دارد نگاهی دیگر به عاشورا داشته باشد و روایت‌گر ناگفته‌های این اتفاق باشد.

 مهدی زنگنه، نویسنده و کارگردان برنامه «ناگفته‌های عاشورا» که در کارنامه خود، کارگردانی آثاری همچون «میراث مرثیه»، «چهره در قاب» و «عتبات کلمات» را دارد، در گفت‌وگویی کوتاه به چگونگی ساخت مجموعه مستند «ناگفته‌های عاشورا» پرداخت.

او در پاسخ به این سوال که داستان‌ها و قصه‌هایی که در این برنامه روایت می‌شود، چقدر به واقعیت کربلا نزدیک است، گفت: «تیمی تحقیقاتی داشتیم، ۲ تا ۳ ماه تحقیق و از منابع دست اول مانند تاریخ طبری استفاده کردیم و قصه‌ها عین واقعیت است.»

زنگنه در باره معیارهای انتخاب کارشناسان برنامه  و نحوه روایت داستان‌ها گفت: «کارشناسان هم یا تاریخ‌دان یا پژوهشگر یا شاعرانی هستند که منابع تاریخی را مطالعه کرده‌اند و تاریخ را به شکل قصه بیان می‌کنند تا برای تمام سنین جذاب باشد. بخشی که کارشناسان صحبت می‌کنند، برگرفته از روایات تاریخی است. بخشی که راوی صحبت می‌کند و بخش‌های بازسازی واقعه کربلا هم به روایت قصه کمک می‌کنند. در بخش‌های بازسازی سعی کردیم با نگاهی سورئال به شخصیت‌ها و ماجراهای کربلا بپردازیم.»

این کارگردان ادامه داد: «اگر ساخت برنامه درباره تاریخ عاشورا و تمام وقایع دیگر صدر اسلام به دور از غرض‌ورزی‌های امروزی و نگاه‌های سیاست‌زده باشد، برای همه افراد جذاب است.»

مجموعه مستند داستانی «ناگفته‌های عاشورا»، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هر هفته، پس از گفت‌وگوی ویژه خبری، ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه ۲ پخش می‌شود.

کد خبر 549934

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha