سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از هزینه ۳۰ تا ۵۰ هزار تومانی نگهداری معتادان و کارتن‌خواب‌ها در گرمخانه‌های پایتخت خبر داد.

گرمخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سید مالک حسینی در افتتاحیه اولین دوره آموزش و ارتقای توانمندی‌های برنامه‌ریزی و تسهیل‌گری برای توانمندسازی، توسعه کارآفرینی و کسب و کارهای اجتماعی، اظهار کرد: عمده‌ترین مشکل در کشور ما آغاز کسب و کار و تداوم آن است که با شرایط فعلی همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: در بسیاری از شهرهای دنیا مشاغل خانگی و خرد سهم بالایی دارد و کشور ما در مقایسه با دیگر کشورها در این حوزه فقیر است. این در حالی است که ایجاد اشتغال هزینه هنگفتی نیاز دارد و به دلیل اینکه ممکن است بازاری برای آن وجود نداشته باشد یا بازدهی کمی دارند یا افراد فعال در آن همه زندگی‌شان را پای کار گذاشته‌اند یا سر از زندان درآورده‌اند بنابراین باید سیاست‌های مربوط به ایجاد اشتغال تغییر کند.

سرپرست سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: موضع کارآفرینی جزو ماموریت‌های سازمان رفاه قرار داده شده است؛ هر چند که اصولا در گذشته نگاه شهرداری به این موضوع فقط به ارائه زیرساخت‌های ارزان معطوف می‌شد و از کارآفرین‌ها می‌خواست که نیروی انسانی مورد نظر شهرداری مانند زنان سرپرست خانوار یا بهبودیافتگان را مورد استفاده قرار دهد.

وی ادامه داد: اکنون رویکردمان تغییر کرده و به دنبال ایجاد تسهیلگری هستیم و هنگام ارائه زیرساخت نیز به شاخص‌های مختلف از جمله پوشش دادن جمعیت هدف توجه می‌کنیم.

حسینی تصریح کرد: ما متولی حل بیکاری نیستیم و نباید به این موضوع ورود کنیم اما تلاش‌مان این است که در این دوره یکی از ماندگارترین اقدامات را در حوزه اجتماعی ایجاد کنیم و مدل کسب و کار را به صورت مشارکت‌پذیری ترتیب دهیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تاثیر کرونا بر از بین رفتن برخی از مشاغل گفت: وجود تحریم‌های بی سابقه، ما را در تنگنا قرار داده بنابراین باید به سمت معاش پایدار قدم برداریم. در این راستا یکی از موضوعاتی که در دستور کار قرار دارد آموزش ۴۰۰ خانواده کودک کار با رویکرد دستیابی به معاش پایدار است. در واقع چرخه کاملی مدنظر قرار دادیم که می‌تواند به صورت چند منظوره عمل کند.

حسینی با بیان اینکه نجات یک خانواده از فقر می‌تواند یک نفر را از گرم‌خانه‌ها خارج کند، گفت: هزینه مستقیم نگهداری یک کارتن‌خواب در گرمخانه‌ها بدون در نظر گرفتن هزینه‌های زیرساخت روزانه ۳۰ الی ۵۰ هزار تومان است و اگر بتوانیم ۱۰۰ معتاد یا کارتن‌خواب را به چرخه اشتغال بازگردانیم و به خانواده‌هایشان بسپاریم سالانه یک میلیارد تومان ذخیره منابع برایمان اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر 549373

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    بد نيست از برنامه هاي حرفه آموزي و توليد در اين گرمخانه ها استفاده شود