مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام از احداث ۴۲۱ واحد در مناطق سیل‌زده شهرستان سیروان خبر داد و گفت: تاکنون کار ساخت و ساز ۴۰۸ واحد از این تعداد با پیشرفت مناسب در حال اجراست.

خانه در حال ساخت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حبیب‌الله محبی اظهار داشت: برای احداث این واحدها ۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات مصوب شد که از این میزان تاکنون ۲۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه کار احداث سایر واحدهای احداثی در مناطق سیل‌زده شهرستان سیروان با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال انجام است افزود: از این تعداد ۲۶۲ واحد مسکونی در روستای سیل‌زده چم‌شیر در سایت جدید برز خلف احداث می‌شود که تاکنون پایان کار احداث ۴۱ واحد در این منطقه به پایان رسیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام با اشاره به وضعیت پیشرفت واحدهای سیل‌زده احداثی - تعمیری در سایت جدید برزخلف سیروان یادآور شد: تاکنون ۲۶۲ مورد آواربرداری، ۲۴۲ پی‌کنی ساختمان، ۱۹۷ مورد آرماتوربندی و  ۱۳۱ مورد دیوارچینی و ۸۱ مورد نیز به مرحله اجرای سقف رسیده است.

محبی تاکید کرد: برای احداث این واحدها (سایت جدید برزخلف) ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب شده که تاکنون ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از این میزان پرداخت شده است.

وی از پرداخت ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به ساکنان روستای چم‌شیر خبر داد و تاکید کرد: ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مطالعه، شناسایی مکان مناسب، طراحی سایت و قطعه‌بندی سایت جدید روستای جدید چم‌شیر هزینه شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام اضافه کرد: همچنین برای افراد فاقد مسکن ساکن در روستا که قبل از وقوع سیل اسکان دائمی داشته اما فاقد مسکن بوده‌اند و همچنین زوج‌های جدید این روستا طرح‌های ویژه ای در نظر گرفته شده است تا این خانوارها نیز در سایت جدید صاحب منزل شوند.

محبی با بیان اینکه پروانه کار در این مناطق به صورت رایگان  صادر می‌شود افزود: در راستای ساخت و ساز منازل در سایت جدید منطقه سیل‌زده چم‌شیر ۲۰ هزار و ۹۶۰ کیسه معادل ۱۰ هزار و ۴۸ تن سیمان رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

منازل مسکونی، مزارع و باغ‌ها، قبرستان و امامزاده عباس (ع) روستای چم‌شیر در جریان سیلاب فروردین ماه سال گذشته به علت رهاسازی آب سد سیمره به طور کامل به زیر آب رفت.

بعد از وقوع این حادثه، وزارت نیرو اراضی مسکونی و کشاورزی این روستا را خریداری و به تملک سد سیمره درآورد و ساکنان این روستا باید به سایت جدید نقل مکان کنند.

کد خبر 549368

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha