وزیر خارجه آمریکا در جلسه‌ای با حضور وزیر خارجه قطر از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواست اختلافات را کنار گذاشته و علیه ایران متحد شوند.

پمپئو

به گزارش همشهریآنلاین به نقل از فارس، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در جلسه «گفت‌وگوی راهبردی آمریکا-قطر» که در وزارت خارجه آمریکا برگزار شد از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواست اختلافات خود را کنار گذاشته و علیه ایران متحد شوند. 

پمپئو در این جلسه که با حضور مقام‌های دو کشور از جمله وزیر خزانه‌داری آمریکا و وزیر خارجه قطر برگزار می‌شد گفت: «به منظور سد کردن راه مداخله‌جویی‌های ایران باید راهی برای پایان دادن به اختلاف‌ها در خلیج [فارس] پیدا کنیم.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت دولت آمریکا برای رسیدن به این هدف و رفع محاصره زمینی و هوایی علیه قطر توسط همسایه‌های این کشور تلاش می‌کند.»

وزیر خارجه قطر در این نشست گفت: «سیاست خارجی قطر کماکان بر صلح، ثبات و رفاه در منطقه استوار است که منعکس‌کننده ارزش‌های قطر است.»

روابط چهار کشور عربی عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین با قطر اندکی پس از اولین سفر خارجی «دونالد ترامپ» در مقام رئیس جمهور آمریکا که به عربستان سعودی انجام شد، بحرانی شد. این چهار کشور عربی پنجم ژوئن ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک با قطر را قطع کردند.

عربستان، امارات، مصر و بحرین، قطر را به حمایت از تروریسم متهم کردند و برای عادی شدن روابط، خواستار قطع رابطه ایران و اخراج نظامیان ترکیه از قطر و تعطیلی شبکه الجزیره شدند هر چند که این کشورها در مناسبات رسمی این شروط را انکار کردند.

کد خبر 549308

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    99 66
    آنها میخواهند مسلمانان را به جان هم بیندازند که تا حال موفق بودند ولی بعضی از این کشورهای مسلمان نمی دانم کی میخواهند از خواب بیدار شوند به خاطر چند روز بیشتر در قدرت پای آمریکا را باز کردند به منطقه فکر می کنید از شما دفاع می کند آنها تا زمانی که ثروت مملکت تان را به چپاول بردند بعد با یک انقلاب رنگی شما را بر کنار میکند ویکی دیگر که دست نشانده خودشان است می گذارند در قدرت از خواب بیدار شوید اگر مسلمانان با هم متعهد شوند هیچ قدرتی نمی تواند مقابل مسلمانان بایستد
  • GB ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    78 68
    ی مشت عرب بزدل وترسو ک پناه بردن به کسای که خودشون در دنیا بیشترین جنایتا انجام میدن اینا فقط اومدن تو منطقه برای منفعت خودشون اینا ب ملت خودشون هم رحم نمیکنن ای مسلمونا از خاب بیدارشین دست در دست هم این کافرا از بین ببریم
  • محمد IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    57 79
    اختلاف افکنی امریکا اسراعیل و انگلیس در بین کشور های منطقه جز برای غارت ثروتهای این سرزمین ها چیز دیگری نیست .هیچ نشانی از اسلام در سیاست های انها دیده نمیشود.ایران تنها کشوری در جهان هست که مقابل تروریست ها و ظلم و ستم حهان استکبار به ملتها ایستاده. و پیروز نهای از ان اسلام و ایران خواهد بود کافیست کمی دقت و تفکر کنند .امریکا خود را کدخدای جهان میداند و این هیمنه را ایران به برکت اسلام و حقانیت شبعه و ملت بزرگش شکست..
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    47 68
    یه موشک بزنید وسطشون تمام.نترسید ما هستیم.
  • علی IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    57 79
    سلام آمریکا مثل خر تو گل مانده تنها امیدش به حکام عرب بی فکر است و در اصل التماس می کند در مقابل ایران متحد شوند ،یکی نیست بگویند احمق تو که قدر قدرتی زیرش زائیده ،این حکام نوسط ملت هایشان سزارین شده اند،دوری به هم چم داشته باشید تا نتیجه اضداد بنفع اسلام و مسلمین تمام شود