داور جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان معتقد است که کودکان بسیار مهم‌اند و باید از این سنین آموزش ببینند.

احمد جو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، درباره اهمیت جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان به عنوان اصلی‌ترین رویداد سینمایی حوزه کودک، کمتر شده است که کارگردانان و سینماگران آثار بزرگسال که حتی در زمینه آثار حماسی و تاریخی کار کرده‌اند سخن گفته باشند.

امرالله احمدجو کارگردان و داور بخش ملی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان درباره جایگاه این جشنواره گفت: «فراموش نکردن سینمای کودک مسأله مهمی است که باید با ساخت فیلم‌های کودک و نوجوان همراه باشد. این یک اتفاق مبارک در سینمای ایران است، همچنین کیفیت جشنواره، کیفیت‌ فیلم‌ها و نحوه برگزاری از جمله مسائل مهم این جشنواره‌اند.»

احمدجو درباره برپایی آنلاین دوره سی‌وسوم جشنواره، تصریح کرد: «هر جشنواره‌ای فیلم‌هایی را انتخاب می‌کند که ارزش و کیفیت نهایی‌ آن را رقم می‌زند. در مورد آنلاین بودن جشنواره، نکات مختلفی وجود دارد اما یک مسأله مهم‌تر است و آن این که نباید ماهیت جشنواره فراموش شود.»

کارگردان «روزی روزگاری» گفت: «بیشتر پرداختن به سینمای کودک، چه به صورت عملی و چه تئوری، سرمایه‌گذاری، شناسایی کردن افراد باانگیزه و علاقه‌مند و کمک به افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، از عوامل مؤثر برای ارتقای سینمای کودک است، چرا که کودکان بسیار مهم‌اند و باید از این سنین آموزش ببینند.»

این فیلمنامه‌نویس و کارگردان باتجربه افزود: «کارکرد سینما برای کودک و نوجوان در این مقطع زمانی بسیار مهم است زیرا در پرورش استعداد، ارتقای سلیقه و ذهنیت نسل جدید تأثیر دارد.»

احمدجو با اشاره به زمینه به وجود آمده  برای کشف و ارتقاء در المپیاد فیلمسازی نوجوانان، گفت: «نسل نوی فیلمسازی می‌توانند از نوجوانی کارشان را جدی بگیرند. در بین فیلمسازان نوجوان، سوای افراد مستعد و با انگیزه، متأسفانه افرادی هم هستند که کار ضعیفی دارند اما همین که امکاناتی در سینمای نوجوان فراهم می‌شود و علاقه‌مندان به این حوزه را بیشتر می‌کند اتفاق خوبی‌ است. علاوه بر این به نظرمن آموزش سینما باید به کتاب‌های درسی و مدارس راه یابد.»

کد خبر 549237

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha