همشهری آنلاین: برای نخستین بار از یک هنرمند تصویرگر ایرانی دعوت شده است تا در جشنواره ادبی بین‌المللی برلین که 3تا 13 مهر در آلمان برگزار می‌‌شود شرکت کند.

به گزارش همشهری آنلاین فرشید شفیعی هنرمند تصویرگر ایرانی در مدت اقامت خود در برلین، چندین کارگاه آموزشی برای کودکان و نوجوانان برگزار خواهد کرد.

در این کارگاهها از کودکان 3 ساله تا نوجوانان 15 ساله حضور خواهند داشت که وی علاوه بر آموزش تصویرگری، داستان های کتاب های برگزیده‌ خود را خواهد خواند و درباره‌ آنها با گروههای مختلف منتقد، ناشر، نویسنده و تصویرگر به‌بحث و گفت‌وگو خواهد پرداخت.

تصاویر کتاب های این هنرمند در تمام ساعت های برگزاری جشنواره نمایش داده خواهد شد و فیلم های کوتاه و انیمیشن تهیه شده از کتاب ها به‌نمایش در خواهد آمد. پوسترهای جشنواره هم از کتابهای فرشید خواهد بود.

این هنرمند تصویرگردر این جشنواره با 8 کتابی که انتشارات شباویز عرضه کرده است حضور دارد و درباره این کتاب‌‌ها سخن خواهد گفت.[گفت وگو با فریده خلعتبری، مدیر انتشارات شباویز]

 نخستین جشنواره‌ی بین‌المللی ادبی برلین در سال 2001 برگزار شد و از آن پس همه‌ساله با حضور نامداران حوزه‌ی کودک و نوجوان برگزار می‌گردد. همه‌ساله بیش از 120 نفر از نویسندگان و گه‌گاه تصویرگران بنام جهان دعوت می‌شوند تا نشستهایی برای کتابخوانی و بحث و بررسی درباره‌ی ادبیات کودک و نوجوان برگزار کنند. در همان زمان کارگروههایی نیز با حضور میهمانان با مخاطبان کودک و نوجوان و نیز دیگر دست‌اندرکاران کتابهای کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

 نخستین جشنواره، بیش از 6000 نفر شرکت‌کننده داشت که در سال 2007 به‌بیش از 000’34 نفر رسید. پیش‌بینی می‌شود علاقه‌مندان شرکت‌کننده در جشنواره‌ی 2008 بیش از 000’50 نفر باشند. هدف اصلی برگزار‌کنندگان این جشنواره دلبسته کردن کودکان و نوجوانان به‌کتابخوانی است و برای تحقق این آرمان است که بهترینهای جهان را میهمان و برنامه‌های متنوعی اجرا می‌کنند تا هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان را به‌کتابخوانی علاقه‌مند سازند.

کد خبر 54913

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز