شهردار منطقه ۱۵ تهران گفت: پروژه مرکز تجارت جهانی «ری فورت» در راستای تامین زیرساخت‌های منطقه و با رویکرد بازآفرینی محور فداییان اسلام با موافقت کمیسیون ماده ۵ در منطقه ۱۵ اجرا می‌شود.

مركز تجارت جهاني «ري فورت»

به گزارش همشهری آنلاین، وحیدرضا محمدی شهردار منطقه ۱۵ تهران با اعلام این خبر گفت: پروژه محرک توسعه در زمینی به مساحت ۱۴ هزار مترمربع در محله کیانشهر با ۱۵۰ هزار مترمربع زیر بنا ۱۱ طبقه‌ای بوده و با طراحی ویژه و دسترسی‌های مطلوب، در دو بخش شمالی و جنوبی شامل مراکز خرید، دفاتر اداری، واحدهای تجاری، هتل پنج ستاره، مراکز تفریحی فرهنگی مانند شهربازی، باغ کتاب، سینما، باغ وحش مینیاتوری، نمایشگاه خودروهای کلاسیک، پارکینگ طبقاتی و ... خواهد بود و اکنون در مرحله ابتدایی فرایند صدور پروانه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه، این پروژه توسط کمیسیون ماده پنج از تمام جهات بررسی و به تصویب رسیده است، گفت: بهره‌گیری از اراضی بلااستفاده و ناسازگار با محیط شهری برای توسعه گردشگری و سرزندگی اجتماعی و افزایش حس امنیت ساکنان محله و تقویت حس تعلق آنها از مهم‌ترین مزیت‌های احداث این پروژه است.

محمدی افزود: این مجموعه را می‌توان ابزاری قدرتمند برای بهبود شرایط اقتصادی در منطقه دانست که به ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جدید، جذب گردشگران داخلی و خارجی، رشد اقتصادی و نیز توسعه و تسهیل فضای نوین کسب و کار برای شهروندان منطقه کمک می‌کند.

جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به تازگی به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران با حضور محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل و در آن با احداث پروژه محرک توسعه در منطقه ۱۵ شهرداری موافقت شده است.

علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در این باره گفت: در این جلسه با طرح احداث مجتمعی با کاربری تجاری، اداری، درمانی، ورزشی، تفریحی، فرهنگی و هنری، دارای هتل، بازار صنایع دستی و پارکینگ طبقاتی در ۱۱ طبقه و در زمینی به مساحت ۱۴۰۰۰ مترمربع در ناحیه ۳ شــــــهرداری منطقه ۱۵، در محله کیانشهر شمالی موافقت شد.

اشراقی افزود: در حال حاضر اراضی اطراف پروژه مذکور به صورت قطعات درشت دانه است که عمدتاً با کاربری حمل و نقل و انبارداری مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گرفته است؛ احداث این پروژه می‌تواند کمک شایانی به ارتقای شرایط اجتماعی و اقتصادی منطقه ۱۵ کند و به عنوان پروژه محرک توسعه در جنوب شهر تهران سبب ارتقای کیفی این منطقه شود.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج بیان کرد: از لحاظ جغرافیایی این پروژه در محور فدائیان اسلام واقع شده است و به بزرگراه بعثت-شمال و آزادگان-جنوب دسترسی دارد.

وی گفت: قرار شد در این طرح علاوه بر تأمین پارکینگ مورد نیاز واحدهای پروژه، ۵۰ درصد مازاد پارکینگ به عنوان پارکینگ عمومی مورد استفاده قرار گیرد و به منظور تسهیل ارتباط دو قسمت شمالی و جنوبی پروژه، احداث پل‌های ارتباطی با حداقل ارتفاع ۱۰ متر از روی گذر با رعایت ضوابط حقوقی و شهرسازی بلامــــــانع باشد.

اشرقی افزود: همچنین قرار شد فضای سبز مناسب در همجواری پروژه تأمین شده و تأییدات ترافیکی اخذ و طرح معماری مجموعه به تأیید حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران برسد.

کد خبر 549127
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha