۵۰ درصد اتوبوس‌های درون‌شهری بوشهر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی می‌توانند از اول مهرماه فعالیت کنند و مسافران باید حتماً ماسک بزنند.

اتوبوس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست ستاد مقابله با کرونا با اشاره به وضعیت مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی در استان اظهار کرد: ۵۰ درصد مرگ‌ومیرهایی کرونا در استان با بیماری و ویروس کرونا ارتباطی ندارد چراکه مرگ آنان به ویروس کرونا مربوط نیست.

وی با تأکید بر همکاری همگانی مردم و مسئولان برای مقابله با کرونا گفت: خدمات دانشگاه علوم پزشکی، پزشکان و کادر درمان و پرستاری شایسته تحسین است ولی این مجموعه به‌تنهایی نمی‌تواند در برابر این ویروس مقابله کند و همکاری همه مردم و مسئولان امری مهم و ضروری است. برای درمان مبتلایان به کرونا داروی خاصی در دسترس نیست، برای جلوگیری از ابتلا به کرونا باید همه کمک کنند و هرگونه عادی‌سازی وضعیت را نگران‌کننده‌تر می‌کند.

گراوند فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را برای همه یک ضرورت دانست و تصریح کرد: استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی جدی‌تر در همه سطوح جامعه گرفته شود. اکنون در استان بوشهر در عرصه بستری و مرگ‌ومیرها وضعیت ثابتی است، برخی هفته‌ها شاهد افزایش مبتلایان کرونا و برخی ایام، بستری‌ها شیب کاهشی دارد که لازم است دانشگاه علوم پزشکی با تحقیق و بررسی علمی علل این مهم و راهکاری منطقی برای مقابله با این وضعیت ارائه کند.

استاندار بوشهر گفت: اکنون هفت ماه است که ویروس کرونا جوامع و فعالیت‌های گوناگون را تحت‌الشعاع قرار داده است، در این مدت سخت‌ترین شرایط در عرصه‌های گوناگون رقم خورده و سلامت مردم در معرض خطر است. بر اساس ارزیابی‌ها ۹۰ درصد بستری‌های کرونایی استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند. از هیات‌های مذهبی، علما و روحانیون در دهه نخست ماه محرم که بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت مراسم ایام سوگواری سید و سالار شهیدان (ع) با شور و شعف خاصی برگزار کردند قدردانی می‌شود.

استاندار بوشهر به اربعین حسینی پرداخت و بیان کرد: امسال به سبب ویروس کرونا و وضعیت خاص عراق، راهپیمایی اربعین حسینی برگزار نمی‌شود و برگزاری مراسم در دهه آخر ماه صفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید موردتوجه قرار بگیرد.

کد خبر 549124

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha