یک پزشک داروساز از ساخت دارویی در کشورمان خبر داد که می‌تواند عوارض ریوی کرونا را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

كرونا-ريه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، دکتر مجید جزنی، پزشک داروساز، در یک برنامه تلویزیونی گفت: بعد از اینکه پاندمی کرونا (کووید-۱۹) در جهان به وقوع پیوست و به ایران رسید، دانشمندان ما با اطمینان و احساس نداشتن هیچ‌گونه کم و کاستی در رابطه با علم پزشکی، شروع به ساخت فرمولی طبیعی کردند که نهایتا با مشارکت یکی از شرکت‌های ایرانی تبدیل به محصولی شد که خوشبختانه در حال حاضر می‌تواند عوارض ریوی و عوارض ناشی از کرونا را تا حد قابل‌ توجهی کاهش دهد، وضعیت بیمار را به یک حالت پایدار برساند و همچنین مانع پیشرفت بیماری شود.

این پزشک داروساز در پاسخ به این سؤال که روند ساخت دارو به چه صورت بوده است‌، گفت: مطالعات در زمینه ساخت دارو از بهمن ۹۸ آغاز شد و ما اول اسفند به یک فرمول تئوریک رسیدیم. پس از مشورت با مسئولان مربوطه از جنبه‌های مختلف من‌جمله تأمین بودجه و حمایت‌های معنوی ساخت دارو را مورد بحث و برسی قرار دادیم.

جزنی افزود: ابتدا هزار عدد از این محصول را در اسفند تولید کردیم. بعد از کارآزمایی بالینی در فاز یک و ۲ نتایج شگفت‌انگیزی از تأثیر این دارو به ‌دست آمد. این دارو که phr۱۶۰ نام دارد، در حال حاضر، بعد از گذراندن تمام مراحل گرفتن پروانه تولید، ساخته شده و به تمام بیماران کرونایی چه در ایران و چه در جهان تعلق دارد. ما آماده کمک به تمام کشورها چه در زمینه صادرات و چه در زمینه فرمولاسیون هستیم.

کد خبر 549073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha