دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

افزون بر ١٠ هزار تن خرما از اواخر مرداد تاکنون در شهرستان ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان برداشت و به بازارهای مصرف عرضه شده است.

خرما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ایرانشهر با بیش‌از پنج هزار و ١۵٠ هکتار نخلستان و بیش‌از ۷۰ رقم خرما یکی از عمده مراکز تولید خرما در سیستان و بلوچستان به شمار می‌آید که از این سطح حدود چهار هزار هکتار بارور و بقیه غیربارور است. ربی، مضافتی، سنگ‌شکن، هلیله و زاهدی از معروف‌ترین ارقام خرما در این منطقه هستند.

نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی مناسب سبب شده تا بخش زیادی از خرمای ایرانشهر توسط واسطه‌ها خریداری و به نام شهرستان‌های دیگر بسته بندی و عرضه شود. ایرانشهر هفت سردخانه با ظرفیت بیش‌از ١۵ هزار تن دارد که مازاد این ظرفیت به دلیل نبود سردخانه برای نگهداری به مناطق دیگر عرضه می‌شود.

هم‌اینک بیش‌از ۲ هزار نفر در این شهرستان مشغول برداشت محصول خرما هستند که با راه‌اندازی صنایع فرآوری و بسته‌بندی می‌توان علاوه‌بر فراهم کردن زمینه اشتغال برای افراد جویای کار، رونق اقتصادی در منطقه را شاهد باشیم.

برداشت خرما در شهرستان ایرانشهر از نیمه دوم مرداد آغاز می‌شود و تا اواخر مهر ادامه دارد. همچنین تا پایان فصل برداشت بیش‌از ٢۵ هزار تن خرما از نخلستان‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

کد خبر 549063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha