عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به خستگی روحی و جسمی کادر درمان و همزمانی آنفلوآنزا با کرونا گفت: موج سوم کرونا با شدت بیشتری رخ خواهد داد.

بیمارستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حسین قشلاقی عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به خستگی و فرسودگی شدید کادر درمان گفت: متاسفانه در ابتدای شیوع ویروس کرونا دولت آن‌طور که باید با وزارت بهداشت هماهنگ نبود و این امر سبب شد تا زمان طلایی مهار اپیدمی کرونا یعنی بازه زمانی ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین را که به طور ذاتی هر سال تعطیل است از دست بدهیم.

وی افزود: اگر دولت در بازه زمانی فوق قرنطینه سخت را اعمال می‌کرد، موج اول کرونا با ابتلا و فوتی کمتری همراه بود و کادر درمان با این حجم از فشار کاری طاقت‌فرسا مواجه نمی‌شد.

قشلاقی ضمن اظهار تاسف مجدد از اینکه دوره طلایی مهار کرونا را از دست دادیم، توضیح داد: اشتباه دیگری که به افزایش ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا دامن می‌زند بازگشایی مدارس است که ریسک بالایی دارد در حالی که عدم بازگشایی خود عامل کنترل‌کننده‌ای در کاهش آمارهای موج سوم کرونا بود.

عضو شورای عالی نظام پزشکی با تاکید بر اینکه کادر درمان از نظر جسمی و روحی دچار فرسودگی شدید شده است، گفت: کادر درمان با وجود تعرفه‌های پایین، خستگی مفرط جسمی و روحی همچنان به تلاش شبانه‌روزی خود ادامه می‌دهد و اگر وضع به همین منوال پیش رود، عواقب خطرناکی به دنبال خواهد داشت زیرا توان جسمی و روحی آنها از بین رفته و با توجه به همزمانی آنفلوآنزا و بیماری‌های عفونی با کوویدـ۱۹ در آینده‌ای نزدیک شرایط بسیار بدی را تجربه خواهیم کرد.

وی خستگی کادر درمان را در بهبودی بیماران و نحوه عملکرد آنان بسیار موثر دانست و افزود: این امکان وجود دارد که موج سوم با شدت بیشتری رخ دهد و شاهد افزایش ناگهانی آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا باشیم.

قشلاقی با بیان اینکه بازگشایی مدارس تصمیم عجولانه‌ای بود، گفت: یکی از عوامل موثر در کاهش و کنترل موج سوم کرونا عدم بازگشایی مدارس بود که متاسفانه دولت بدون در نظر گرفتن فرسودگی شدید کادر درمان این ریسک خطرناک را پذیرفت و نگرانی شدیدی را برای کادر درمان کشور ایجاد کرد.
 

کد خبر 549050

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha