رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره حذف تصویر دختران از روی جلد کتاب ریاضی پایه سوم دبستان و حواشی ایجادشده گفت: نباید تصویر دختران از روی جلد کتاب ریاضی برداشته می‌شد. اصل کار را نمی‌پسندیم و از اینکه این کار باعث تاثر بخشی از جامعه ما شده، متاثرم.

کتاب ریاضی سوم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسن ملکی با بیان اینکه چنین رویدادی رویداد خوبی نبود و مذموم است و نباید صورت می گرفت، گفت: اما حالا چنین اتفاقی افتاده اما باید این تصویر را در کنار دیگر کتاب ها قرار داد و مجموعه کتاب‌ها را مشاهده کرد. البته معتقدم نباید تصویر دختران از روی جلد کتاب ریاضی برداشته می‌شد اما خوب است که منتقدان کل‌نگر باشند.

وی افزود: اصل کار را نمی‌پسندیم و از اینکه این کار باعث تاثر بخشی از جامعه ما شده، متاثرم و امیدارم با اصلاح این تصویر در سال آینده، از شرمندگی این قشر عزیز بیرون بیاییم، اما درمجموع نه موضع فکری ما این گونه است و نه آن را تایید می‌کنیم.

ملکی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا عوامل پنهانی و فشارهای دیگر بر روی مولفان علت بروز چنین حواشی برای کتاب‌های درسی هرچند وقت یکبار نمی شود؟ گفت: عوامل پنهانی که کارشناسان برای کار معینی ناچار باشند اقدامی انجام دهند، وجود ندارد. کارشناسانی که حضور دارند ممکن است سبک و سلیقه‌ای داشته باشند که اگر نظارت ضعیف باشد، بخواهند سلیقه خود را اعمال کنند.

او اظهار کرد: کارشناسانی که کتاب درسی تولید می‌کنند، باید از چند بینش برخوردار باشند. کارشناسان باید بینش ارزشی و اعتقادی داشته باشند و بدانند کدام تصاویر و محتوا از لحاظ ابعاد فرهنگی و ... مناسب است. کارشناس کتاب درسی باید بداند تصمیماتش چه آثاری در جامعه خواهد داشت.

کد خبر 548812

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha