یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
۰ نفر

پزشکان آمریکایی معتقدند آلودگی هوای ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی افراد را در برابر کروناویروس آسیب‌پذیرتر می‌سازد.

آتش‌سوزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پزشکان آمریکایی هشدار دادند کیفیت پایین آب و هوایی ناشی از دود آتش‌سوزی‌های جنگلی که ایالت‌های غربی آمریکا را دربرگرفته می‌تواند افراد را در برابر کروناویروس آسیب‌پذیرتر سازد.

در مطالعات متعددی که در چین، ایتالیا و آمریکا انجام گرفته رابطه بین افزایش سطح مواد آلاینده در هوا و گسترش بیشتر و شدیدتر موارد ابتلا به کووید-۱۹ نشان داده شده است.

همچنین به گفته این پزشکان نتایج مطالعات انجام گرفته حاکی از آن است که قرار گرفتن بافت‌های ریه در معرض آلودگی میتواند احتمال ابتلای فرد به بیماری‌های ویروسی را افزایش دهد.

محققان در رابطه با چگونگی تاثیر آلودگی هوا بر آسیب پذیری افراد در برابر عفونت‌های ویروسی اظهار داشتند: دود ناشی از آتش‌سوزهای جنگلی ریه‌ها را تحریک کرده و موجب التهابی میشود که سیستم ایمنی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این التهاب می‌تواند فرد را در معرض خطر بیشتر عفونت ریه قرار دهد.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، به گفته پزشکان زمانی‌ که بافت‌های ریه یا مجرای هوایی دچار التهاب یا آسیب شوند زمینه برای ورود ذرات ویروسی به ریه فراهم شده و موجب عفونت می‌شود.

کد خبر 548781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha