مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
۰ نفر

فرماندار ورامین گفت: برای تحقق برنامه‌های ستاد بازآفرینی شهری حریم برج تاریخی علاءالدوله آزاد و اطراف امامزاده یحیی(ع) مرمت و بازسازی می‌شود.

ورامین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین کاغذلو اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین بخش‌های طرح بازآفرینی شهری، توجه به بافت تاریخی شهرستان، آزاد سازی و مرمت این آثار مهم است. برج تاریخی علاءالدوله، یکی از آثار تاریخی مهم و منحصر به فرد ورامین است که در تاریخ ۱۵/۱۰/۱۳۱۰ به شماره ۱۷۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و آزاد سازی حریم و به‌سازی اطراف آن، یکی از بخش‌های طرح بازآفرینی شهری ورامین است.

فرماندار ورامین افزود: آزاد سازی حریم این برج به اعتبار زیادی نیاز دارد، ولی بهسازی آن به ویژه خیابان بین دو اثر مهم مسجد جامع و برج علاءالدوله که بازار قدیمی ورامین را تشکیل می‌داده، از جمله طرح‌هایی است که در قالب بازآفرینی شهری با اجرای سنگفرش پیاده‌روها، یکسان سازی سردر مغازه‌ها و نیز ایجاد فضای مناسب بصری، انجام می‌شود. برای اجرای این مهم، شهرداری، اداره اوقاف و امور خیریه و دفتر میراث فرهنگی شهرستان همکاری لازم را داشته و بر اساس مطالعات کارشناسی، کار بهسازی حریم برج آرامگاهی علاءالدوله انجام می‌شود.

کاغذلو گفت: بقعه متبرکه امازاده یحیی(ع)، دیگر اثر تاریخی و فرهنگی شهرستان ورامین است که به شماره ۱۹۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و از اهمیت ویژه‌ای در حوزه تاریخی و سبک احداث برخوردار بوده و در جهان شناخته شده است. محوطه بیرونی این امامزاده طی دو سال گذشته توسط شهرداری ورامین به‌سازی شده و لازم است تا با ارائه طرح کارشناسی، نسبت به بهسازی محوطه داخلی این بنا بر اساس طرح بازآفرینی شهری اقدام شود.

وی اظهار کرد: نوسازی بافت‌های فرسوده و رفع مشکلات پیرامون آن، همواره مورد توجه مدیران قرار دارد و دولت تدبیر و امید نیز با نگاه ویژه به آن تلاش دارد تا با اجرای طرح بازآفرینی شهری گامی بلند در جهت نوسازی این بافت‌ها بردارد. اجرای طرح بازآفرینی شهری از سوی دولت، فرصت مناسبی برای نوسازی بافت‌های فرسوده است و می تواند مسیر را برای رفع مشکلات و ارائه خدمات بهتر به ساکنان این مناطق هموار کند.

فرماندار ورامین تصریح کرد: دولت تلاش دارد تا با اجرای طرح بازآفرینی شهری، از حقوق افراد ساکن در این مناطق حفاظت و از بروز تلفات در هنگام بروز حوادث طبیعی و غیر طبیعی پیشگیری کند.

 ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

کد خبر 548593

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha